Sony NEX7 vs.A6000

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nylander
    • jun 2011
    • 10

Ursprungligen postat av Halcon
    Hittade du nån bra adapter och var i så fall?
    Passar den i din gimbal mellan kameran och "sidoväggen" på gimbalen?

//Håkan
    Jag beställde en på Ebay för en vecka sedan och den beräknas komma den 21/5.
    Jag håller tummarna att den ryms mellan kameran och sidoväggen.
    Återkommer när jag har testat.

Länk till adaptern:
    http://www.ebay.com/itm/Micro-HDMI-M...-/280764680251

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Hittade en (tror jag) likadan på Ebay för nån dag sedan, har för mig att de skrev längd=21mm men frågan är om det är den totala längden eller bara den svarta plasten ....?

Kommentar

• Nylander
        • jun 2011
        • 10

Om längden är 21mm så är jag nöjd.Jag tror att avståndet till sidoväggen är ca 30mm.HDMI-omvandlaren bygger nog inte mer än 5mm.Man brukar ju annars kunna "tälja" till adaptrarna och skala bort onödig plast.Jag beställde 3-4st just pga av det.Misslyckas man med den första så går det ju alltid att ta fram en ny ur påsen

Kommentar

• Nylander
          • jun 2011
          • 10

Efter 3 veckors lång väntan landade adaptern i brevlådan.Testade direkt med fabriksinställningarna i kameran men fick bara snö i monitorn.Ändrade om HDMI-värdet i kameran från 1080P till "auto" och sen funkade det perfekt!
          Ställ om HDMI-info till "JA" så får man även kamerastatusen till monitorn.
          Eftersom kameran kräver sin andningspaus mellan fotande och filmande (det står "överförning till minneskort" e.d på skärmen om man är för snabb) så är det perfekt att även få med den infon ner till monitorn.

Kommentar

Arbetssätt...