Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej! Jag söker en bra fpv kamera till min 250 då jag inte vågar flyga med gopron om jag kraschar. Vilka fungerar bra och inte?
Med vänlig hälsning, Max.
Hej! Ursäkta om jag kapar den här tråden lite men jag har en fråga gällande PZ0420 som rekommenderades ovan. Den finns ju med tre olika brännvidder på optiken.
Vad funkar bäst för fpv? 3,6 2,8 eller 2,1 mm.
Jag är helt ny inom RC och håller precis på att bygga min första lilla quad och är osäker på vad jag ska välja.
Tack på förhand [emoji4]
// Mattias
Det är väl mellan 2.1 och 2.8 man oftast väljer beroende på vad man flyger, flygstil och flyghöjd samt mål med flygningen. Det beror också på vad man använder för goggles/monitor. Goggles med låg FOV samt 3.6mm lins måste vara svårt att få nån känsla med tex. Bäst är ju om man har goggles med hög FOV + lins som ger mest rätt känsla. 2.1 kan här kanske ge lite falsk bild: Objektet framför dig är närmare än det ser ut att vara. Om jag tänkt rätt...
Jag började också med 2.1 men när jag flög flygplan så blev avståndsbedömningen svår i landningen. Det stämde bättre med 2.8mm lins.
Men sedan jag bytte från Fatshark glasögon där skärmen upplevs som väldigt liten till Headplay HD som om något har en skärm som är för stor, så fungerar avståndsbedömningen lika bra med 2.1mm lins. Nackdelen är att man verkligen ser hur låg upplösning vi har i vår videolänk. Det är ett stort problem med den stora skärmen i Headplay HD och det blir värre med 2.1mm lins.
Så köp både 2.1 och 2.8mm lins och prova vad som fungerar bäst för dig!
Kommentar