Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Senaste tillägget till min basstation är en skyddande väska till min radio+LRS-sändare, goggles, DVR samt batterier etc. Oftast kommer det nog att räcka med att jag tar med mig den här väskan samt modellen jag ska flyga med. Om jag flyger med en modell som inte är kompatibel med Airwave-kanalerna så måste jag dock ta med mig en väska till med en ImmersionRC Duo2400 diversity-mottagare med en sprötantenn och en BiQuad (Duo2400 och BiQuad är än så länge bara cad-modeller, har inte haft möjlighet att införskaffa dessa ännu).
Det är en Aiptek MPVR+cb och den används enbart för videolagring. Kameran är enligt mig rätt så kass och anslutningarna vill inte riktigt sitta fast så jag håller på att leta efter en ersättare. Jag vill helst ha Lawmate PV-500 eller PV-1000 men de är rätt så dyra så en billigare variant så som Baru BR-3002 vore perfekt. Tyvärr så är de nästan helt omöjliga att få tag på... :(
Kan tilläggas att skärmen är en Hannspree Elephant.
[ATTACH=CONFIG]16838[/ATTACH]
Vad har du för ingångar på den skärmen och vad driver du den med?
Skärmen har original en RF för TV-signaler, en specialkontakt för en medföljande adapter som i sin tur har SuperVHS och tre RCA för bild och stereoljud samt så klart en ingång för 12VDC. Jag använder ingen av dessa ingångar och har en egen kabel för bild, ljud och ström.
Kommentar