Planer på robust antenna tracker.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Inte testat mer än. Får se om jag lyckas hijacka EzOSD GPSen imorgon.

På väg hem från Amsterdam nu

MVH / kajaken

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

Sådär. Idag damp det ner ett paket med en till Teleflite OSD modul samt en GPS modul så att jag slipper koppla in mig på EzOSD.
      Charles på MyFlyDream hade till och med lött ihop kablarna så att jag slapp göra det , PnP.

Får se om jag får ihop det ikväll så kör jag ett försök och lägger upp lite kommentarer och tankar direkt sen.

MVH / Kajaken

Kommentar

• uffe40
        • aug 2007
        • 334

Hallå ganska tyst om den här antenn trackern ,,har du inte hunnit
        MVH Uffe

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Ber om ursäkt för det Har jobbat en hel del samt att det blåst rätt mycket i norduppland.

Lite mer information.

Har flugit en gång med antennatrackern. Har dock inte riktigt fått fart på den inbyggda digitala kompassen. Kan vara jag som inte vet riktigt hur man gör. FInns fortfarande ingen engelsk manual till trackern annat än en babelfish översatt version.

Nu får jag manuellt kolla norr och vrida antennen mot norr och trycka på norrknappen. Då detta är gjrot så funkar den fint. Anledningen till att jag inte flugit mer är att då jag hade monterat mottagaren på baksidan av patchantennen så råkade jag ut för att då jag flög rakt ovanför mig själv och antennen tittade rakt upp så trycktes mottagaren mot panenheten och knappen för att byta kanal ändrades. Detta leder ju till att man tappar kontakten då telemetridatan skickas via ljudanalen och videolänken. Snopet och har nu löst det genom att flytta ut mottagaren åt sidan så att knapparn hamnar utanför paneneheten.

Riktigt skönt attt inte ha sladdar som lindar in sig.

Kommentar

• Impulze
            • sep 2006
            • 1347

Har du tryckt test sekvensen?

//Matte

Kommentar

Arbetssätt...