https://www.rcflyg.se
skärm till ground station - Svenska RC-flygförbundet

skärm till ground station

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bogieboy
    • feb 2011
    • 1054

Ursprungligen postat av jesse78
    hur ser kopplingarna ut?
    Förutom Antenn trackern... Jag började att tillverka strömkablarna till båda videomottagarna och Eageleyes. Jag gjorde dom ganska långa får ...

Där kan du se sladden jag gjorde från batterier. Det är vanliga 2 mm DC pluggar. På skärmen sitter det ingen kontakt för ström utan du får löda egen och jag valde DC pluggar för att dom passar i både videomottagarna och min Eageleyes. Sen är det vanliga RCA kontakter för bilden!
    http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• jesse78

tackar kompis!

Kommentar

• bogieboy
        • feb 2011
        • 1054

Ursprungligen postat av jesse78
        tackar kompis!
        Det va så lite så? :-D
        http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

rangevideo har en liten fin skärm som funkar bra till basstationen.

Inbyggt batteri med ca 2-3 timmars drifttid.

MVH / Kajaken
          __________________________________________________ ___________________
          FPV och multirotor
          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• radioactive
            • aug 2011
            • 473

Har du denna skärmen själv? Ganska trevlig, annars kör vi med en 10-tums netbook, så vinner iofs inget med denna, men den verkar intressant. Synd bara att det är en jänkarfirma med tanke på frakt....

Lasse
            ----------------------------------------------------------------------------------------------
            Team Radioactives
            http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

Jag kör den. Funkar finfint. Har monterat den på insidan av locket i en stormcase kopia (Claes Ohlsson)

Angående frakten så har jag fått hem en del paket och det har gått smidigt och bra. Har inte haft några problem då jag handlat från Rangevideo. Snabb och bra service.

MVH / Kajaken
              FPV och multirotor
              RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
              Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• radioactive
                  • aug 2011
                  • 473

Tackar för infot! Som sagt den ser intressant ut....

Lasse
                  ----------------------------------------------------------------------------------------------
                  Team Radioactives
                  http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• TommyzT
                    • jan 2009
                    • 578

Jag köpte mig en 10" skärm från teknikmagasinet som har tv, dvd samt div ingångar kort och usb samt rca. kostade 999:- och funkar fin fint. Och så gjorde jag mig en ihopfällbar solskärm till skärmen. Märkte när jag flög första gången och använde skärmen att det sitter mic på fvp sändaren för jag hör Hexan i tv´n. Även denna har inbyggt batteri.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: TzTscreen.jpg
Visningar: 1
Storlek: 59,8 KB
ID: 482937
                    Senast redigerad av TommyzT; 2011-09-20, 17:23. Anledning: ja
                    Sådärja!
                    TzT på Vimeo
                    TzT på Youtube

Kommentar

Arbetssätt...