Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har kollat bitrate och boopidoo hade väldigt rätt ligger på ca 2,6 kbps och ca 20mb/min.
Här finns ett klipp när jag bara gick utanför dörren, det är inte kameran jag ska ha det här är 480 linjers http://youtu.be/LNveAWFdmlE
Har kollat bitrate och boopidoo hade väldigt rätt ligger på ca 2,6 kbps och ca 20mb/min.
Här finns ett klipp när jag bara gick utanför dörren, det är inte kameran jag ska ha det här är 480 linjers http://youtu.be/LNveAWFdmlE
Hej!
Tänkte bara höra kort hur du lyckades koppla in den DVR du handlade på Jula till en monitor? Jag köpte samma idag, men får tyvärr inte fram någon signal till TV:n. De medföljande kablarna är ju 3,5mm <-> BNC, men jag har RCA ingångar på TVn (och RCA ut på videomotagaren).
Jag använde en 3,5mm till RCA jag hade liggande, som hade en vit och en gul RCA, vilket ju tyder på en kanal ljud och en kanal video, men det fungerar icke. Enbart svart skärm.
Lyckades se att DVR:en spelade in till SD-kortet när jag satte in det i datorn, så den är ju inte defekt på så vis. Kanske är det bara nåt uppenbart jag missat?
Kolla de medföljande 3,5 mm "propparna" och deras sektionering, jag köpte nya med RCA i andra ändan men det funkade inte, på samma sätt som för dig blev det ingen blid. Om jag kommer ihåg skall det måste vara två sektorer för det skall bli rätt, använd bnc sladdarna som mall. Med rätt 3,5 propp funkar det kalas. Ev testa o dra ur proppen ett litet hack. Glappigt men du ser du att det funkar.
/m
Tänkte bara höra kort hur du lyckades koppla in den DVR du handlade på Jula till en monitor? Jag köpte samma idag, men får tyvärr inte fram någon signal till TV:n. De medföljande kablarna är ju 3,5mm <-> BNC, men jag har RCA ingångar på TVn (och RCA ut på videomotagaren).
Jag använde en 3,5mm till RCA jag hade liggande, som hade en vit och en gul RCA, vilket ju tyder på en kanal ljud och en kanal video, men det fungerar icke. Enbart svart skärm.
Lyckades se att DVR:en spelade in till SD-kortet när jag satte in det i datorn, så den är ju inte defekt på så vis. Kanske är det bara nåt uppenbart jag missat?
Kolla de medföljande 3,5 mm "propparna" och deras sektionering, jag köpte nya med RCA i andra ändan men det funkade inte, på samma sätt som för dig blev det ingen blid. Om jag kommer ihåg skall det måste vara två sektorer för det skall bli rätt, använd bnc sladdarna som mall. Med rätt 3,5 propp funkar det kalas. Ev testa o dra ur proppen ett litet hack. Glappigt men du ser du att det funkar.
/m
Kollade att 3,5mm propparna var fysiskt lika, och mätte upp att jord och kanal "gul" och "vit" var på motsvarande ställen som på de medföljande kablarna. Om jag minns rätt var det gul > vit > jord, mätt från spetsen på 3,5mm-pluggen. Är det det du menar med sektionering?
Ursprungligen postat av Jocke71
Jag va till KJELL och köpte adaptrar BNC/RCA.
Ah, ok tack. Har funderat på det själv, så det är bra att få det bekräftat.
Edit: Testad med adaptar från Kjell, men det fungerade inte heller så jag gick och bytte DVR:en till en ny och nu fungerar det, även med de 3,5 <-> RCA jag hade liggande innan. Så det var helt enkelt bara en defekt enhet jag fick.
Nu när jag testat så måste jag dock säga att det var lite trist att bildkvalitén blev så mycket sämre. Antar att det har med den höga komprimeringen (låg bitrate) att göra. Får väl fundera på om det är värt att skaffa en mångdubbelt dyrare Lawmate eller inte. *beslutsångest*
Hur som helst, tack för hjälpen och de snabba svaren. Är ju helt ny här på rcflyg och i hobbyn som sådan, så det var en trevligt välkomnande.
Kommentar