Fat Shark Dominator till en PC

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Onneslov
    • feb 2013
    • 1

Fat Shark Dominator till en PC

Hej.

Jag undrar bara om det finns någon möjlighet att koppla fat shark dominators till en dator så man använder den som en skärm. Till exempel genom att använda http://www.teknikproffset.se/DATOR/D...it-adapter.htm

Tack på förhand.
  • Defuncta
    • maj 2012
    • 563

Ursprungligen postat av Onneslov
    Hej.

Jag undrar bara om det finns någon möjlighet att koppla fat shark dominators till en dator så man använder den som en skärm. Till exempel genom att använda http://www.teknikproffset.se/DATOR/D...it-adapter.htm

Tack på förhand.
    de funkar säkert, men upplösningen är ju så pass låg i fatsharksen så använda som dataskärm blir nog ingen bra upplevelse...

Kommentar

• frznlogic
      • aug 2012
      • 176

En tanke jag haft är att även köra head tracking så ögonen glider över en desktop på säg 6400x4800 px.... :-)

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

spelar ingen större roll då du fortfarande har en förhållandevis låg upplösning i fatsharks.
        UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

Headplay funkar, fatsharks nja det blir inge bra
          ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
          |FPV STUFF|
          |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
          |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
          | DJI Inspire 1 |
          |TERMIK OCH HANG |
          |
          Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• frznlogic
            • aug 2012
            • 176

Det är möjligt... Ungefär samma tanke som stoppat mig från att faktiskt göra det. X11 och unix har ju alltid haft den där "skrolla fönstret med musen när den träffar edge på skärmen" funktionen som borde vara lätt att anpassa och flytta runt mha en ny input. Någon som vet vad Fatsharks nya hd glasögon har för upplösning?

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

Kommentar

• PÖ
              • maj 2007
              • 499

800x600. DominatorHD ska ju även ha hdmi ingång

Kommentar

• Ålänning
                • maj 2007
                • 6807

Tar någon av dessa emot bildsignalen digitalt så den blir skarp, eller är det analogt som gäller -> bilden blir aldrig skarp fast man skulle köra in 640x480 / 800x600 -upplösning från tex en PC?
                www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Fluf
                  • jul 2012
                  • 1580

Skippa det och gå på Oculus Rift så får du något som passar riktigt bra till datorn
                  Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                  Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                  Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                  Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                  Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

Arbetssätt...