Nya fatshark i april

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lassebetong
    • mar 2007
    • 1255

    #31
    Wohoo,
    Änteligen så damp det ner ett paket i lådan idag.
    Efter allt läsande om suddig bild samt goggles som är alldeles för känsliga så hade jag inga höga förväntningar.
    Lite testande vid skrivbordet visade att lite lätt suddiga kanter var det allt.
    Precis vindstilla och en klocka som knappt hunnit bli 17.00 gjorde att jag han med lite provflygning.
    Visst skall erkännas att bilden inte var helt perfekt men så fort quaden var i luften så tänkte jag överhuvud taget inte på några suddiga kanter.
    Riktigt kul att flyga med och ett stort lyft från mina RCV922.
    Fick även chansen att testa de nya V2.2 och vart positivt överraskad av dem.
    Såg även att FS planerar en helt ny version av Dominator HD där fov är minskad till 40 istället som idag 45.
    Skillnaden är väl en mindre känslig optik.
    Hur som så är jag riktigt nöjd med mina goggles, tyvärr kom de lite sent.


    Klicka på bilden för större version

Namn: WP_20141013_012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,4 KB
ID: 503155
    Bifogade filer

    Kommentar

    • simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

      #32
      Tror vi får slänga dit ett par fatsharks till så vi får till en rejäl fatshark hög

      Ska bli mycket spännande att testa hur dom är.



      Vadå sent ? vi flyger ju året om ?

      Kommentar

      • Cinzano
        • maj 2014
        • 18

        #33
        Jag inväntar ju ett par Dominator HD ... vart har du läst att det är nya på gång? Lassebetong

        Kommentar

        • lassebetong
          • mar 2007
          • 1255

          #34
          Ursprungligen postat av Cinzano
          Jag inväntar ju ett par Dominator HD ... vart har du läst att det är nya på gång? Lassebetong
          Läste i Fatshatks forum på Fpvlabs.

          Ursprungligen postat av FatShark
          I am completing development of new optics for use with the SVGA LCD panel which will deliver an FOV of about 40 degrees and increase the eye relief from 10mm to 18mm and increase the entrance diameter from 4mm to 6mm. However it will be for a completely new headset (won't be releasing an improved DominatorHD).
          Ursprungligen postat av FatShark
          The new optic development has nothing to do with the DominatorHD other than its apparent from its release that there is demand for a less aggressive FOV. I continue to develop on all fronts and post these developments only as a reminder of my commitment to continuous improvement. Like every other product on the planet there will always be a newer (and hopefully improved) model around the corner. That should be factored into any purchasing decision; if you don't think you'll be happy based on the reviews then wait for the next model. But I will never promise again when that will be. The purpose of the new optics is not to release a tamer version of the DominatorHD; its for a future headset that will carry its own name and personality. The DominatorHD will continue to be sold as is and will be known as the Bad Ass of the FPV world. Its the car world equivalent of a Lamborghini; some things get sacrificed for performance. The DominatorHD allows you to see and feel more which means you can fly faster, harder, lower and more crazy than any other headset ever made. Even if the DominatorHD is replaced, it will continue to be sought after by FPV purists looking for the most immersed experience. If you're not that guy, just don't buy.

          Kommentar

          • markusb
            • jun 2009
            • 1376

            #35
            Lasse,du som flugit med RCV922, kan du beskriva skillnaden mellan dom och DomHD?
            Jag har ju 922orna, utan mottagare. Det är dom enda brillorna jag haft och har tyckt om dom. Nu när jag gick ner på 250 och buskflyg tycker jag dom är lite för suddiga, saknar färger och har lite kass kontrast.
            Svårflugna med miniquad.

            Testade Nickes skyzone med bilden var alldeles för liten för min smak, annars var dom bättre på samtliga punkter. Men bildstorleken är viktig kände jag.

            Kommentar

            • simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

              #36
              det är brutal skillnad på rcv922 och domhd. riktigt skarpa är dom, trots samma upplösning som headplay inbillar jag mig att domhd är skarpare och har bättre färger, men då ska också sägas att jag inte provat dom samtidigt,

              Kommentar

              • markusb
                • jun 2009
                • 1376

                #37
                Men 5000 spänn... damn

                Kommentar

                • markusb
                  • jun 2009
                  • 1376

                  #38
                  Kollade just RCShims review på tuben där han faktiskt jämför dom mot RCV922, som varit hans förstaval tidigare pga FOV.
                  Han säger i princip samma sak.
                  Klickade vidare och hittade en video där han bygger FPV låda med lika bra bild för en tiondel av priset.
                  Men han såg ju för jävla dum ut i dumstruten..... =)

                  Svårt val.
                  Behöver helt klart uppgradera mig hur eller hur.

                  Update: beim Video unten kann man jetzt deutsche Untertitel einschalten ! I was one of the lucky FPVers that got his hands one the first ...


                  Here are the Buildpics : DIY Goggles (Facebox) Here I had my first look through it - and it was an amazing picture! + big + sh...

                  Kommentar

                  • lassebetong
                    • mar 2007
                    • 1255

                    #39
                    Håller med Simon på den punkten.
                    Har flugit tre - fyra olika tillfällen sedan jag fick dem och har inga problem med dem.
                    På fm idag så har vi kört lite quadrace. Bestämde en bana och så var vi fyra som flög ett antal heat.
                    Lånade ut mina 922 till en polare som kom för att titta. När det var färdigflugit för min del :lollypop:så lät jag honom ta mina HD och tog på mig mina gamla 922 och vilken skillnad det var. Färgen är betydligt mer påtaglig i Hd:n samt att bilden känns lite skarpare.
                    Har heller inte gillat den mindre FOV i de nyare gogglesar och därför hållit fast vid mina 922, men kan nu ha dem som passagerarbrillor.

                    Är man sugen på nya men osäker så finns de i småland/östergötland om någon vill kika lite.

                    Kommentar

                    • markusb
                      • jun 2009
                      • 1376

                      #40
                      Tack Lasse.
                      Verkar som att jag blir tvungen att ringa hyresvärden och meddela att jag skiter i att betala hyran nästa månad

                      Skämt å sido, om jag har vägarna förbi dina trakter så hör jag gärna av mig för en koll.

                      Kommentar

                      • lassebetong
                        • mar 2007
                        • 1255

                        #41
                        Passade på att beställa den nya 2,4 rx modulen till Dominator goggles igår.
                        De dök upp på handlarnas sidor igår, hoppas på leverans inom någon/några veckor.

                        Kommentar

                        • kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

                          #42
                          vart beställde du ifrån? Jag är ute och jagar en 1.2 GHz modul till mina DOm v2

                          Kommentar

                          • simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

                            #43
                            Är 1.2an också släppt?

                            Kommentar

                            • kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

                              #44
                              LaserBGC har haft en 1.2 modul på marknaden länge men out of stock sedan en tidntillbaka.

                              Kommentar

                              • lassebetong
                                • mar 2007
                                • 1255

                                #45
                                Ursprungligen postat av kajakmannen
                                vart beställde du ifrån? Jag är ute och jagar en 1.2 GHz modul till mina DOm v2
                                Beställde på RMRC men finns även hos GetFpv.
                                1,2 ligger i Sassens händer, skall väl få till någon UHF filtrering om jag fattat rätt.

                                Ursprungligen postat av kajakmannen
                                LaserBGC har haft en 1.2 modul på marknaden länge men out of stock sedan en tidntillbaka.
                                Har för mig om att jag läste om något knas med Dominator och LaserBGC modulerna?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...