Är närsynt - vilka Googles funkar med glasögon under?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Petfrogg
    • sep 2014
    • 11

    #1

    Är närsynt - vilka Googles funkar med glasögon under?

    Som frågan lyder så bär jag glasögon. Jag önskar inte att slipa in glas utan undrar vilka googles man ska titta på om man behöver använda vanliga glasögon under.

    Ett förslag är visst:

    Quanum DIY FPV Goggle V2 http://goo.gl/VSUlao
  • PatrikE

    • okt 2010
    • 609

    #2
    I Vuzix wrap modeller.
    Jag har den gamla 920 modellen.
    Har även justerbart till -4 diopter.

    Quantum V1 har jag men funkar inte med glasögon.
    Men Kan använda dom utan glasögon faktiskt.
    || MultiWii Airplane Setup ||
    || RTH Med MWii Ariplane ||
    || Baseflight i Flygplan ||

    Kommentar

    • Landin81
      • maj 2014
      • 389

      #3
      Jag är närsynt och behöver inte ha några linser eller glasögon när jag flyger, testa lite goggles och se om du behöver eller ej.
      Annars är nog quantum v2 eller headplay bra alternativ om du vill ha glasögon.

      Kommentar

      • Petfrogg
        • sep 2014
        • 11

        #4
        Har ju även brytningsfel så om det inte är korrigerade linser så lär ju huvudvärken komma som ett brev på posten.

        Någon mer med bra förslag på goggles som funkar med glasögon?

        Kommentar

        • offe
          • maj 2013
          • 1

          #5
          Är också närsynt men använder inte själv korrigering i mina fatsharks.

          Fatshark har ju möjlighet till linser, beroende på vilken optiker du använder har de kanske möjlighet att tillverka ett par i de dimensioner du behöver?

          Kommentar

          • UndCon
            • apr 2009
            • 2886

            #6




            Eller de orginal dioptri-justeringar som finns



            De finns till Fatsharks och Skyzone

            Kommentar

            • Boopidoo

              • dec 2008
              • 1937

              #7
              Headplay HD fungerar med glasögon. Om de har stora skalmar kan man behöva skära bort lite EPP.

              Kommentar

              • n30
                • okt 2014
                • 268

                #8
                Headplay hd lät ju intressant jag har glasögon o linser är helt uteslutet för mig pga den grova synnedsättningen så jag måste ha glasögon annars ser jag inte ett smack. tänkte precis skapa en tråd för se vad där fanns för alternativ ... men hittade denna ... klockrent.

                Kommentar

                • erolwi
                  • mar 2013
                  • 137

                  #9
                  Jag har Quanum goggles V2 och glasögon. Funkar hur bra som helst och är ju oslagbara i pris.

                  Kommentar

                  • McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

                    #10
                    Har en kompis som har Headplay och dom ger ju en riktigt fin bild men han har fått köpa speciella flygglasögon för att kunna fokusera på det avstånd som är från ögat till displayen - alltså typ 10 cm eller nåt sånt. Så kolla först om ni ser skarpt på det avståndet med era normala brillor vilket i alla fall vi lite äldre sällan gör. Men det är ju lösbart med specialbrillor för det läsavståndet och då blir det ju ett mycket bra resultat.
                    Roger

                    Kommentar

                    • Boopidoo

                      • dec 2008
                      • 1937

                      #11
                      För att se skarpt med Headplay HD behöver man inte se skarpt på 10 cm. Jag tror det är är ca 25cm som man behöver se skarpt på pga fresnel-linsen.

                      Jag är 38år och närsynt men med mina linser i ser jag inte skarpt närmare än 15-20cm och jag har inga problem med HPHD.
                      Senast redigerad av Boopidoo; 2015-08-09, 20:20.

                      Kommentar

                      • McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

                        #12
                        OK - jag mätte inte exakt men jag såg hyfsat skarpt med hans brillor i hans Headplay och när jag höll handen framför de brillorna så var det skarpt runt 10 cm från brillorna - därav min angivelse. Men oavsett så bör man nog ha ett par speciella brillor för detta - i vart fall om man inte är purung längre... Men fin bild var det otvivelaktigt.
                        Roger

                        Kommentar

                        • Doorcracker
                          • nov 2013
                          • 32

                          #13
                          Jag har quanum v1 som jag stoppade in ett par gamla glajjor i samt att jag fick flytta bak skärmen ca 2 cm i väntan på att köpa HDHP. Funkar ganska bra med tanke på priset.

                          Kommentar

                          • Doorcracker
                            • nov 2013
                            • 32

                            #14
                            Man ser skarven bakom accen ca 2cm utflyttad... Vävtejp är din bäste vän....

                            Kommentar

                            • Boopidoo

                              • dec 2008
                              • 1937

                              #15
                              Det går att flytta fresnel-linsen men man måste skära nya skåror själv. Genom att flytta linsen närmare ögonen så blir det lättare att fokusera på skärmen om man är långsynt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...