Är närsynt - vilka Googles funkar med glasögon under?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Utmanaren2002
    • aug 2006
    • 231

Ursprungligen postat av McRegor
    Har en kompis som har Headplay och dom ger ju en riktigt fin bild men han har fått köpa speciella flygglasögon för att kunna fokusera på det avstånd som är från ögat till displayen - alltså typ 10 cm eller nåt sånt. Så kolla först om ni ser skarpt på det avståndet med era normala brillor vilket i alla fall vi lite äldre sällan gör. Men det är ju lösbart med specialbrillor för det läsavståndet och då blir det ju ett mycket bra resultat.
    Roger
    Det är jag som är kompisen. Jag har progressiva glasögon med +2,5 och fick skaffa +7,0 vanliga glasögon för att få skärpa i Headplay. Även bågarna är anpassade för att få plats. De får inte vara för vida!
    Göran

Kommentar

• Killenheladagen
      • sep 2015
      • 1394

Quanum-visir har plats för glasögon inuti

Kommentar

• LAN
        • okt 2006
        • 188

För de som är lite äldre så kan jag tipsa om RHO-Lens (http://rho-lens.com), avsedda för Headplay HD, men passar också Quanum V2 med lite modifikation. Jag börjar närma mig 50-strecket och har svårt att fokusera på nära avstånd (och är dessutom närsynt och bär glasögon) och får inte riktigt skarp bild i några FPV-goggles, inkl Headplay HD som jag nyligen införskaffat. Beställde då RHO-linsen, och den kombination är superb - helt knivskarp bild!

Finns ett finfint lite fäste som underlättar monteringen, som man kan skriva ut själv på 3D-skrivare:
        This is just a rotated version of an existing design so that you don't need to print with supports.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Var till Specsavers när dom hade extrapris (1 kr för synundersökning) och köpte glasögon anpassade för min Quanum "dumstrut"... Kostade 396 kr inkl allt. Kan absolut rekommenderas om det finns plats för vanliga brillor och då spelar det ingen roll vilka synfel man har. Tog med mig "dumstruten" och en 250 quad med kamera så kunde man verifiera direkt på plats att det såg bra ut.
          Roger

Kommentar

Arbetssätt...