Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Skulle beställa ett par Fatshark Dominator V2 när handlaren tyckte jag skulle vänta 2 veckor då det kommer en V3.
Vad är det för skillnad på V3 och V2 ?
- Goggles ship with white fan faceplate, 1800mAh LED indicator battery and HDMI cable (mini-mini with mini-micro and mini-standard adapters). - does not include receiver module or head tracker (however Raceband RX is inexpensive and there will be price reductions on the head tracker module). - Release price will be $349 (but can expect this to drop around $20 in following months). - display is 800X480 30 degree FOV and supports side/side 3D. - HDMI support up to 720p (verified works with Lightbridge, DJI Inspire, Phantom3 with HDMI upgrade, Parrot Bebop and Connex). - big improvements on the DVR; DVR can now autodetect and switch on the fly between NTSC and PAL (no more split screen). DVR is equipped with supercap to provide enough power to close files should the battery be removed before pressing stop record. - DVR records analog only (does not record HDMI sources).
Det är faktiskt en hel del som skriver Dominator V3 om just 3rd generation. Exempelvis Electronica RC har tom sålt Dominator som V3 trots att det egentligen var V1. Mer än lovligt förvirrande om man inte vet bättre.
Jo men den störs tydligen ut av den inbyggda DVR:en i glajjorna Domv2/HD så räckvidden blir kass om man inte körde Domv1. Detta ska delvis vara fixat i dom nya fatshark glajjorna som släpps nu då filtreringen är bättre men inte helt bra ändå vad jag läste.
Finns mer info på FPVlab forumet, har inte kollat på ett par veckor så har säkert hänt endel..
Ursprungligen postat av Daniel Tengvall
Det jag saknar på min attitude är utbytbar mottagarmodul.
Bara den anledningen ensam är värt uppgraderingen.
Kommentar