Fatshark Dominator V3

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Ursprungligen postat av Copterdude
    Jo men den störs tydligen ut av den inbyggda DVR:en i glajjorna Domv2/HD så räckvidden blir kass om man inte körde Domv1. Detta ska delvis vara fixat i dom nya fatshark glajjorna som släpps nu då filtreringen är bättre men inte helt bra ändå vad jag läste.
    Finns mer info på FPVlab forumet, har inte kollat på ett par veckor så har säkert hänt endel..
    Det va ett jätte tidigt problem, det problemet finns nog inte längre, dock har dom en tendens att överexponera ibland och räckvidden är inte brutal direkt.

Jag har fyra st 1,3 moduler 2st batch1 och 2 batch2 exponeringsproblemet skulle vara löst i batch 2 men tycker man ser det en del iallafall.
    ska väl snart lägga ut lite annonser på 3 av dom iallafall.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Ok bra att dom fixa räckviddsproblemet iaf, har inte hängt med på ett tag så verkar ha missat endel :P

Kommentar

• KJ!
        • okt 2013
        • 87

Sådär då har man förhandsbokat ett par dominator v3 på rcflight.se, kan dom inte komma nu!!!!!😛
        UP NORTH FPV

Kommentar

• Quart
          • apr 2011
          • 53

Gott att det äntligen rör på sig. Vill ha ett par nu

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Varför vill man ha 16:9 istället för 4:3?

Kommentar

• KJ!
              • okt 2013
              • 87

Ingen aning var mest sugen på faceplate nytt lipo med inbygd strömprovare och dvr som inte tappar inspelning blir nog bara plus med större skärm:sarcastic:
              UP NORTH FPV

Kommentar

• Quart
                • apr 2011
                • 53

Innebär inte 16:9 att man får ett bredare bild, borde väl vara bättre då man ser mer.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Ursprungligen postat av Quart
                  Innebär inte 16:9 att man får ett bredare bild, borde väl vara bättre då man ser mer.
                  Nja, det stämmer inte. Du kan ju lika gärna se på det som att 16:9 är samma som 4:3 fast man klipper bort i ovan och underkant.

Vad man ser och hur mycket man ser beror på kameran och linsen. För att inte bilden enbart ska töjas ut från 4:3 till 16:9 så måste en kamera som är anpassad för 16:9 användas. Vad gäller fpv-kameror vet jag inte om en enda som är 16:9.

Sen har jag läst att FS DomHD2 inte har valmöjlighet mellan 4:3 och 16:9 vilket verkar dumt. Då kommer bilden att töjas ut till 16:9 även om kameran är 4:3 = knasig bild IMO.

Kommentar

• andWho
                    • nov 2007
                    • 551

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...3_Headset.html
                    /A

Kommentar

• Quart
                      • apr 2011
                      • 53

De tog slut direkt. Surt, jag hade lagt två par i varukorgen, datorn kraschar och när den sedan kom upp igen var min varukorg tom och lagret slut...

Kommentar

• andWho
                        • nov 2007
                        • 551

Surt.
                        Misstänkte de skulle gå fort. Fanns 10+ när jag råkade halka på köp-knappen.
                        Nu blev dom värdefulla o dyrare ;-) Bud någon?
                        /A

Kommentar

Arbetssätt...