Cyclops oogles för glasögon bärare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

    #1

    Cyclops oogles för glasögon bärare?

    Funderar på att prova på FPV men måste använda glasögon. Kan det här vara något:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Receiver.html
    Senast redigerad av pernstig; 2016-07-07, 09:20. Anledning: Stavning i rubriken
    /Leif
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

    #2
    Ämnet har bl a diskuterats i SMFFs Facebook-grupp nyligen. Beroende på ditt synfel så kan det vara som för mig att du behöver ett par glasögon anpassade för dina goggles - och då måste du ju få plats med brillorna inne i i dina goggles. I HKs "gamla" Quanum-brillor går det bra men dessa nya har jag ännu inte sett ute på fältet. Det är ju rätt kort avstånd till bildskärmen så gamlingar som undertecknad brukar ofta behöva ett par specialglasögon anpassade för avstånd på ungefär 15 cm och till ev lins som kan sitta i "dumstruten" som vi lite vanvördigt brukar kalla våra goggles...
    Vi är flera som nyttjat Specsavers som ofta har specialpris på synundersökning på 1 kr, sen 395 kr för sina enklaste brillor vilka fungerar för detta ändamål. Se bara till att välja en båge som utan problem för plats inne i "struten". Jag tog med mina Quanum-goggles och en liten quad med kamera till syn-utprovningen för att kunna verifiera att allt blev rätt.
    Roger

    Kommentar

    • FinnbyFraggel

      • aug 2013
      • 857

      #3
      Jag har inte provat dom du länkar till men dom här har jag provat med glasögon och det får plats.
      http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...le_V2_Pro.html

      /Jonas

      Skickat från min Taranis via Tapatalk

      Kommentar

      • McRegor
        • maj 2006
        • 7942

        #4
        Ja - det är likadana goggles som Jonas har som jag också har.
        Roger

        Kommentar

        • pernstig
          • nov 2006
          • 1184

          #5
          Ursprungligen postat av FinnbyFraggel
          Jag har inte provat dom du länkar till men dom här har jag provat med glasögon och det får plats.
          http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...le_V2_Pro.html

          /Jonas

          Skickat från min Taranis via Tapatalk
          Added to wishlist

          Tips på liten snabb Cam och 5,8 Ghz video link?
          /Leif

          Kommentar

          • Peter1
            • maj 2013
            • 231

            #6
            Jag har quanum v2 och använder följand mottagare:

            http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Receiver.html

            och sändare.

            http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...h=boscam%20350

            Kamera:

            http://www.banggood.com/RunCam-Magne...p-1000577.html

            Jag har också glasögon och det är inga problem. Jag har väl 3+ så jag har flyttat bak skärmen, som Bruce har gjort, längst bak på googles (googles-sna obestämd form?). Nu är de helt suveräna, tycker att de är lika bra som mina DomHD. Köpte också PRO-kitet men det var en besvikelse linserna som följer med kitet är tunga och faktiskt inte ett dugg bättre än fresnellinserna. Självklart hjälper det till att jag har bra antenner också som TBS eller VAS.

            Kommentar

            • pernstig
              • nov 2006
              • 1184

              #7
              Ursprungligen postat av Peter1
              Jag har quanum v2 och använder följand mottagare:

              http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Receiver.html

              och sändare.

              http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...h=boscam%20350

              Kamera:

              http://www.banggood.com/RunCam-Magne...p-1000577.html

              Jag har också glasögon och det är inga problem. Jag har väl 3+ så jag har flyttat bak skärmen, som Bruce har gjort, längst bak på googles (googles-sna obestämd form?). Nu är de helt suveräna, tycker att de är lika bra som mina DomHD. Köpte också PRO-kitet men det var en besvikelse linserna som följer med kitet är tunga och faktiskt inte ett dugg bättre än fresnellinserna. Självklart hjälper det till att jag har bra antenner också som TBS eller VAS.
              Beställt
              /Leif

              Kommentar

              • dvogonen
                • jul 2012
                • 491

                #8
                Nu är ämnet kanske utagerat, men jag kan intyga att normalstora glasögon får plats i Quanum Cyclops.

                Om man byter ut programvaran i den inbyggda mottagarmodulen kan man dessutom själv välja kanal, förutom den inbyggda automatiska sökfunktionen. Att det inte går att välja kanal manuellt med originalprogramvaran är annars den största invändningen mot Cyclops.

                Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

                Kommentar

                • Ted_B
                  • dec 2013
                  • 335

                  #9
                  Jag har precis fått hem en cyclops, var finns programvaran och info om hur man gör?

                  Kommentar

                  • dvogonen
                    • jul 2012
                    • 491

                    #10
                    Här är en länk till release-videon



                    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

                    Kommentar

                    • Ted_B
                      • dec 2013
                      • 335

                      #11
                      Tack.

                      Kommentar

                      • Ted_B
                        • dec 2013
                        • 335

                        #12
                        Oj vilken kass bild i cyclopsen jämfört med mina FS Attitude V2!
                        Det är skitsvårt att flyga bland träd och så, ser ingenting förrän man är ganska nära, upplösningen verkar väldigt låg jämfört med FS-brillorna.
                        Kanske kan jag få till det lite bättre genom att justera ljus och kontrast lite mer men tror inte det kommer göra speciellt stor skillnad.
                        Grabben föredrog dom framför brillorna i alla fall och det var väl därför jag köpte dem egentligen, så att han skulle få "flyga med" (:

                        Kommentar

                        Arbetssätt...