Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ämnet har bl a diskuterats i SMFFs Facebook-grupp nyligen. Beroende på ditt synfel så kan det vara som för mig att du behöver ett par glasögon anpassade för dina goggles - och då måste du ju få plats med brillorna inne i i dina goggles. I HKs "gamla" Quanum-brillor går det bra men dessa nya har jag ännu inte sett ute på fältet. Det är ju rätt kort avstånd till bildskärmen så gamlingar som undertecknad brukar ofta behöva ett par specialglasögon anpassade för avstånd på ungefär 15 cm och till ev lins som kan sitta i "dumstruten" som vi lite vanvördigt brukar kalla våra goggles...
Vi är flera som nyttjat Specsavers som ofta har specialpris på synundersökning på 1 kr, sen 395 kr för sina enklaste brillor vilka fungerar för detta ändamål. Se bara till att välja en båge som utan problem för plats inne i "struten". Jag tog med mina Quanum-goggles och en liten quad med kamera till syn-utprovningen för att kunna verifiera att allt blev rätt.
Roger
Jag har också glasögon och det är inga problem. Jag har väl 3+ så jag har flyttat bak skärmen, som Bruce har gjort, längst bak på googles (googles-sna obestämd form?). Nu är de helt suveräna, tycker att de är lika bra som mina DomHD. Köpte också PRO-kitet men det var en besvikelse linserna som följer med kitet är tunga och faktiskt inte ett dugg bättre än fresnellinserna. Självklart hjälper det till att jag har bra antenner också som TBS eller VAS.
Jag har också glasögon och det är inga problem. Jag har väl 3+ så jag har flyttat bak skärmen, som Bruce har gjort, längst bak på googles (googles-sna obestämd form?). Nu är de helt suveräna, tycker att de är lika bra som mina DomHD. Köpte också PRO-kitet men det var en besvikelse linserna som följer med kitet är tunga och faktiskt inte ett dugg bättre än fresnellinserna. Självklart hjälper det till att jag har bra antenner också som TBS eller VAS.
Nu är ämnet kanske utagerat, men jag kan intyga att normalstora glasögon får plats i Quanum Cyclops.
Om man byter ut programvaran i den inbyggda mottagarmodulen kan man dessutom själv välja kanal, förutom den inbyggda automatiska sökfunktionen. Att det inte går att välja kanal manuellt med originalprogramvaran är annars den största invändningen mot Cyclops.
Oj vilken kass bild i cyclopsen jämfört med mina FS Attitude V2!
Det är skitsvårt att flyga bland träd och så, ser ingenting förrän man är ganska nära, upplösningen verkar väldigt låg jämfört med FS-brillorna.
Kanske kan jag få till det lite bättre genom att justera ljus och kontrast lite mer men tror inte det kommer göra speciellt stor skillnad.
Grabben föredrog dom framför brillorna i alla fall och det var väl därför jag köpte dem egentligen, så att han skulle få "flyga med" (:
Kommentar