Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Möjligvist kan det vara tvärsom, men jag har inte sett några sånna problem med OSD:n nära 1.5Wattare på 1.2Ghz.
Du kan förlänga gps-kabeln med någon flertrådig kabel, jag har haft förlängningar på 3 meter utan att tappa funktion. Det blir alltså klippa och löda på en förlängning.
Det var någon på FPVLAB som upptäckte att deras SkylarkOSD tydligen störde en hel del så man ska nog inte försumma OSDn.
Vad gäller GPS-kabel har jag med framgång använt tunn men skärmad USB-kabel till GPSen. Man kan använda kabeln från ex en gammal mus. De brukar vara lätta och böjliga men fortfarande skärmade.
Jag har nu tagit en vanlig usb kabel som man använder ex. till en extern hd och den har fyra kablar innuti sig och en "skärm" som sitter runt dessa. Det är alltså motsvarande mängd kablar på gps sladden så vad ska jag göra med skärmen som sitter runt? Kanske fanns nån anledning till att man skulle använda en skärmad kabel men jag fattar då inte?
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det var någon på FPVLAB som upptäckte att deras SkylarkOSD tydligen störde en hel del så man ska nog inte försumma OSDn.
Vad gäller GPS-kabel har jag med framgång använt tunn men skärmad USB-kabel till GPSen. Man kan använda kabeln från ex en gammal mus. De brukar vara lätta och böjliga men fortfarande skärmade.
För bästa skärmning så ska skärmen anslutas till den enhet som har högst potential. Jag är ingen expert men jag brukar ansluta skärmen till jord från den strömförsörjande sidan. Alltså ha en kabel till jord så som det är på originalkabeln. Anslut sedan jord till skärm från den enhet som strömförsörjer GPS:en. Man kan även använda själva skärmen som jord enbart och kan använda jordkabeln till någonting annat men man får då sämre skärmning.
Jag är dock ingen expert utan förmedlar bara det jag har hört från de som kan mer.
Kommentar