RVOSD V5 med waypoints

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flunk
    • jul 2006
    • 396

RVOSD V5 med waypoints

Rangevideos RVOSD, jag blir inte klok på om det är aktiverat eller inte: navigera autopiloten efter waypoints?

Jag har beställt en hursomhelst, men det vore kul att veta.
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Dom brukar ha startposition som "home" och flyger hem till den punkten.

//Matte

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

I senaste FW upgraderingen så är waypoints aktiverad jag har iallafall kört med det i mina men det var ca ett halvår sedan

MVH / KAjaken
      __________________________________________________ ___________________
      FPV och multirotor
      RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
      Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Det finns ett riktigt smidigt way point sequence program till PC som du kan använda för att lägga upp waypoints och sedan via USB skjuta in i RVOSDn. Dock måste man göra om detta varje gång men kopplar spänning till OSDn. AP går bara på WP så länge man har RC länk. Om man tappar RC länken så kopplas RTH in automagiskt

MVH / Kajaken
        FPV och multirotor
        RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
        Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• flunk
          • jul 2006
          • 396

Jag menar waypoints som i rutt. Altså flyga efter punjter, autonomt. Tydligen disablat utanför usa... :-\
          Fick svar från rangevideo.

Rth och andra autopilotfunktioner funkar dock.

Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

Kommentar

• Timtimtim
            • apr 2012
            • 838

Du menar att kunna flyga en rutt utan att ens ha kontakt med planet?

Kommentar

• flunk
              • jul 2006
              • 396

Skumt. Enligt de själva är det avaktiverat? Kanske i senaste 5.1?

Kommentar

• flunk
                • jul 2006
                • 396

Ursprungligen postat av Timtimtim
                Du menar att kunna flyga en rutt utan att ens ha kontakt med planet?
                Jepp. Eller, ja. Som skrivits av kajaken, tappar du kontakten flyger det hem själv.

Kommentar

• Timtimtim
                  • apr 2012
                  • 838

Jag har min 5.1 hemma och kan ju välja "Waypoint navigation" i menyerna men jag ser bara "Hem" då jag inte har configurerat i datorn, kan ju testa och se om det fungerar.

Kommentar

• flunk
                    • jul 2006
                    • 396

Kan ju vara så att det bara går att lägga in koordinater över usa?

Kommentar

• Timtimtim
                      • apr 2012
                      • 838

Tja, har sett andra här på forumet som har kunnat precis som kajakmannen skrev, varför skulle de ta bort möjligheten i 5.1 versionen?

Kommentar

• flunk
                        • jul 2006
                        • 396

Skumt. Mkt skumt. Aja, lär visa sig när jag får min... :-)

Kommentar

• Timtimtim
                          • apr 2012
                          • 838

hehe ja =) i vilken kärra ska du installera den i?

Kommentar

• flunk
                            • jul 2006
                            • 396

Den ska in i min FPV Raptor. Har inte fått tummen ur (eller haft tid) att sätta ihop mina grejer, de har legat i källaren i ett knappt år, men sen jag skruvade ihop grejerna i lördags har jag flugit varje dag. Jag är helt jäkla såld. Dock känner jag lite obehag att flyga långt och lågt eftersom jag inte har RSSI från min mottagare. Därför väntar jag otåligt på min RVOSD så man får RTH...

Kör med Rangevideos 1,3GHz videolänk och boostad Spektrum DX7. Har inte haft en endaste glitch eller tillstymmelse till störning i videon.

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Har ni pickit så kan jag skicka över HEx filen för senaste programvaran och den har öppen Waypoint funktion.

Frågan är om Vova kan gå ut och säga att den är öppen. Finns regler som styr sådant och i USA är de kanske hårdare på sådant
                              :/
                              FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

Arbetssätt...