Precis dom ska väl vara här snart 😃
MyFlyDream Autopilot
Kollaps
X
-
Har skickat in en kretskortbild till rcgroup forumet på en komponent som är bränd ser det ut som. Se om det finns något att göra.Byta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
112” 3W Mustang, DLA116cc rad
90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
87” TC Flybaby, ASP 160 twin
67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
El drift: F3A sebart Wind Pro
Sändare: Futaba 18MZ, 16IZKommentar
-
Hej Matte, tack för hjälpen på Rcgroup forumet! Schysst.
Grejen är att den fungerade hur bra som helst, bytte kärra men var ytterst noggrann med att sätta i allt som innan. (Följde manualen). Startade den och allt funkade. Tyckte det luktade bränt efter ett tag. Tog ut alla kontakter och öppnade den. Såg problemet. Nu när jag sätter i allt= ingen bild och den blinkar bara rött sken i intervaller (från R hålet på ovansidan)och sedan helt svart. Sedan har jag ej vågat testa mer. En gång med bara ström...inga andra kontakter i... Samma resultat.
Har dessutom kollat alla andra komponenter (kamera, motor osv) på annat osd och då funkar allt. Så det är helt klart något som bränt i mfdn. Så himla synd då den är kanon!
Skickat till Charles så får se om han har tips. Annars får jag så snällt hosta upp 1300 spänn till och köpa en ny...men trista pengar såklart : (Byta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
-
Byta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
-
Premiärflyg med AP:n i går. Det var strålande sol, blåste svag vind. Allt funkade hur bra som helst, har inte testat RTH ännu då jag inte ställt in kärran ordentligt. Spelade in flygningen men tappade videosignalen av nån anledning. Har dock en skärmdump från landningsbanan.

//MatteKommentar
-
Kärran väger 710gram och 950mm spännvidd. Inte bästa planet då det blåser. AP:n funkade dock bra och höll det på rätt köl.
Gillar att man har både gps/sensorfart. Märks då man hamnar i mot/medvind. En bra funktion som jag märkte på AP:n är att den automatiskt fråga om man ska aktivera launchmode, då slipper man göra kombinationen av spakar som man vanligtvis gör.
https://vimeo.com/92783496
//MatteKommentar

Kommentar