måste testas - ringer dit i morgon...
Tips på radio (lång räckvidd) samt freqvenser vid FPV
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Julafton redan
Vi har köpt UHF system för att råda bot på den dåliga mottagningen vid lågflygning bland träd och buskar snarare än att få så lång räckvidd som möjligt. Det har vid flertalet tillfällen blivit markkänningar i skogen då man haft perfekt bild men radiosignalen till mottagaren har uppenbart inte funkat... Så jag vill nog hävda att ett longe range system även är perfekt för närflygning i en miljö där 2,4 inte har lika god genomträngning.
Valet föll på scherrers system då det är designat för ISM bandet, dvs licensfritt på 433, 444MHz upp till 0,5W samt hoppande inom dessa områden så det är i praktiken helt skyddat för störningar. Det fungerar motsvarande som Futaba fast på UHF bandet istället. Smart enkelt å licensfritt
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
Ja det är ett utmärkt system, har under en tid kört systemet i en 5 ton tung störig miljö och det funkar kalas. Dock så kan vissa kameror påverka länken med något sämre räckvidd. Se mer här : http://www.rcgroups.com/forums/showt...t=camera+noise
//MatteKommentar
-
Slarvigt av mig
Den kongliga leverantören är ElectronicaRC i spanien. Vi har köpt all utrustning hos dem och Eladio som har shoppen har haft kanonservice och flera saker som är beställda har han gjort färdiga att bara koppla in. Dessa UHF har jag fått gjorda för JR 9 radion med extern batteri matning, ville inte ha att modulen tog ström från radion utan vill ha extern 2s lipo.
Här är en länk till grejorna:
Beställningen tog fyra dagar att ta sig till svedala så inget att anmärka på där. Dock var halva utrustningen restnoterad men Eladio meddelar alltid i tid och håller sitt ord så det är bara att invänta resten om en vecka eller så
Henry hade strul i sommras men en OSD som var restnoterad i stort sett hela sommaren och när den väl skickades så försvann den på vägen men inga probs Eladio skickade ny direkt när Henry var i kontakt med dem.
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar

Kommentar