Nu har jag beställt lite grejjer från hk till min sändare. Vad är det för booster du har boopidoo? Köpte en 2.4 patch antenn oxå till den måste man ha en booster då?
ER9X (modifierad Turnigy 9X) med extra spak för kamera P/T
Kollaps
X
-
Jag har en ArgTek, samma som Rangevideo säljer. Jag har dock aödrig använt den och jag har hört att den inte är att lita på till 100% men å andra sidan är det många som tycker att den är tokbra.
Kommentar
-
Tackar för svaret Boopidoo. Städade lite i hobbyrummet igårkväll och hittade en 10ledad data kabel och tänkte att jag gör ett försök till att löda ist..sagt o gjort följde anvisningarna som den här killen gör http://www.youtube.com/watch?v=2Yv2rCxfjSk
Tyckte den gula kabelns lödning såg lite lustig ut så jag petade lite försiktigt med en lite skruvmejsel,då lossnar hela ledningsbanan ifrån den lilla komponenten nedanför. Försökte lägga en ledare men de gick inte. När jag sätter på radion så skriker den "switch error" Bara kasta skiten.. Så nu har jag ett dyi kit på väg hem till ingen nytta. Får se om jag orkar beställa en ny från HK. Tr ju sån tid därifrån jämt!! grr. FreddeKommentar
-
Switch error beror nog på att alla brytare inte står åt rätt håll. Har du testat att ställa alla brytare antingen mot dig eller från dig?
T9X ordinarie fimware kräver ju att alla brytare står i ett läge vid start-up annars så blir det switch error. Heltokigt men så är det. Troligtvis är det så på din också och inte något fel av dig.
Och om det nu är så oturligt att din t)x är paj så kasta den för guds skull inte. Det finns ju massor av brytare och pottar på den som du kan använda. Exempelvis extra spak för PT.
Kommentar
-
Tokaz, fota med makroinställning/objektiv på kameran och lägg upp en bild eller två så får vi se om vi inte kan tänkas lista ut om och hur det kan gå att fixa. Det finns ju trots allt en och annan hyfsat finurlig person här.Kommentar
-
Så nu har jag tagit bild på grejjerna. Ledningsbanan från den lilla koponenten som jag inte har den blekaste om vad den heter har gått av upp till lödpunkten. Försökte löda dit en bit imellan men jag tror inte jag lyckades riktigt. Se på bilderna. Boopidoo..eru sugen på se om du kan laga den? Fredde
Kommentar
-
Se om du kan hitta nån 30AWG kabel att skarva med, det är snudd på för grova kablar du har även om allt går.Så nu har jag tagit bild på grejjerna. Ledningsbanan från den lilla koponenten som jag inte har den blekaste om vad den heter har gått av upp till lödpunkten. Försökte löda dit en bit imellan men jag tror inte jag lyckades riktigt. Se på bilderna. Boopidoo..eru sugen på se om du kan laga den? Fredde
[ATTACH=CONFIG]26086[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26087[/ATTACH]
Mät också så att du har kontakt och kolla så att motståndet är 200 Ohm och inte har bränts sönder.
Mina 2 cent,
CalleKommentar
-

har lite svårt att kasta hobby grejjer..blir till att lägga på högen ist
Kommentar