Är nog inte chassiet i sig som är noga utan att naza kontra propparnas nivå som är noga! Kryssmät mellan propparna så får du ut centrum för cg.... Sen fördela vikten så nära du kan komma cg för att undvika drift....
Turnigy 9x 3 mode switch problem
Kollaps
X
-
hej peter . har vatt mkt o stå i men har nu hunnit lägga lite tid .
Framsteg!!!
flygit 4 laddningar går bra. gjort nytt landningsställ och kamera stativ
ett problem som ja känner är att ja kan ha svårt o komma in i kalibreringsläget då han lyser gult.
funderar på om switchlägena rubbar sig något "av non konstig anledning"
men rätt va det är kommer den igång sen när man flyger går det bra.
har provflygit med nya stället och det gick bra men vet inte om man ska ändra not i programmet då vikt har lagts till..Kommentar
-
Jag använder helimode och pitch curve, point n alla på 6% 1 alla på 45,5% och 2 på 27,5%. Har funkat alla gånger...har nu provat acro mode verkar inte gå hittills dock verkar de som många har krångel med detta och många olika lösningar .
letar efter en film som jag såg men inte hittat den än.
kan du se va du har för inställningar på aux kanalerna och på dina mixxar .
tack för all hjälp uppskattas !Kommentar
-
Här är en tuturial för att ställa in 3 mode switchen med naza och x9...
Kommentar
-
tjena och tack för alla tipsen !
svar ja. och om jag efter en bra körning stänger av allt och senare går in i naza så har end lägena flyttat sig och får justeras.
jag har ställt in den så kurvan är helt rak i alla lägena och .har gps atti man
detta test gjorde jag idag hade min kamera på och allt va bra .. kommer upp på 15 meters höjd då börgar motorerna rycka och farkosten går instabilt fick nödlanda. har haft den tendensen innan en gång.
gick kanon förra gången och tog fram den idag och den bara va sådär. mvh henkeSenast redigerad av keizer; 2013-01-13, 15:23.Kommentar
-
tjena det brukar röra sig om 1 -2 % det roliga är att om ja ena gången får höja procenten så nästa gång får jag sänka procent där ja va innan.
hmm jag startade upp allt i garaget sen gick jag ut sen börgade jag nästan direkt
kan det vara kylan som fick den att bete sig lustigt idag?
i garaget runt 8-13 grader ute - 3Kommentar
-
Grattis, det verkar som att du fått upp den i luften iaf, alltid en bra början.....
Har haft samma upplevelse som dig att den verkar ändra inställningarna som i sin tur gör flygfät orolig i luften...
Jag ställde in alla lägena % med antal klick åt varje håll dvs.. från urläge åt ena hållet tills det går förbi åt andra, sen klickade jag tillbaka hälften så att regeln kom så nära mitten som möjligt i fältet för respektive funktion... Efter det så har den aldrig strular mer med detta...
MVH PeterKommentar
-
tjena peter
okej ja pricis fick landa direkt .fundera på om det är gyrot som fick spel .känndes som motorerna svarade oroligt på marken sen när man va i luften så rykte det duktigt .
gjorde ett test hemma höll den belasta motorerna hårt inget konstigt hovrade över sängen .verkade funka skumt.
ang end lägena har ja gjort likadant men ändå ändrar dom sig dock verkar de inte ändra sig jämt utan non gång ibland.
skulle filma lite o så krångla det. tråkigt ska ta med den till jobbet imorgon hoppas jag kan prova igen.
mvh henkeKommentar
-
hejsan nu funkar flygfät fint har även monterat landningsställ och kamera,fick min första filmning i helgen.tre stegs switchen hoppas ur läge ibland men efter man startat om radion så kan den plötsligt stämma .
men sen kan det kännas som naza får sig ett eget liv ibland.?Kommentar
Kommentar