Hjälp med köp av 1.2Ghz mottagare/sändare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PÖ
    • maj 2007
    • 499

Man tycker ju det men dom andra jag hittade kostade mer än så innan frakt tillochmed

Kommentar

• Timtimtim
      • apr 2012
      • 838

Får det inte att funka, skiten bara blinkar

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Ubec'en sitter där för att kameran går på 5volt - har du 12V kamera är det enklare att koppla in

Kommentar

• Timtimtim
          • apr 2012
          • 838

Ursprungligen postat av UndCon

Ubec'en sitter där för att kameran går på 5volt - har du 12V kamera är det enklare att koppla in
          Det var en kontakt som inte satt fast.. Nu funkar det men hur kopplar jag in två batterier, testade lite men verkar som jag kopplat fel då ena batteriet drar slut på volt ganska snabbt

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Varför vill du använda dig av två batterier?

Kommentar

• Timtimtim
              • apr 2012
              • 838

Ursprungligen postat av Boopidoo
              Varför vill du använda dig av två batterier?
              Längre flygtid + att jag inte har något LC filter.

Kommentar

• Timtimtim
                • apr 2012
                • 838

En fråga bara, funkar det att koppla in e-osd till både urladdningskabeln samt balanseringskabeln?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Längst flygtid får du tveklöst om du använder samma batterisystem för allting. Dvs videosystem och flygsystem som drivs av samma batterisystem, antingen ett batteri eller flera parallellkopplade batterier. Om du ska parallellkoppla batterier ska du använda identiska batterier med samma kapacitet etc. Det enklaste är att ha ett batteri som har mycket kapacitet.

Kommentar

• Timtimtim
                    • apr 2012
                    • 838

Kan jag koppla det så här?

Kommentar

• Timtimtim
                      • apr 2012
                      • 838

Längst flygtid får du tveklöst om du använder samma batterisystem för allting. Dvs videosystem och flygsystem som drivs av samma batterisystem, antingen ett batteri eller flera parallellkopplade batterier. Om du ska parallellkoppla batterier ska du använda identiska batterier med samma kapacitet etc. Det enklaste är att ha ett batteri som har mycket kapacitet.
                      Jag har har bara 3s 2200mAh batterier, vad blir min flygtid med kamera+vtx som drar 600mAh i en bixler?

Kommentar

• Impulze
                        • sep 2006
                        • 1347

det drar ju det på en timme, om du flyger 15 minuter så har du tappat 150mAh från batteriet. Tror inte din flygtid blir direkt påverkad.

//Matte

Kommentar

• Timtimtim
                          • apr 2012
                          • 838

Okej men tror du det klarar 40-50 minuter? samt var köper jag LC filter, måste ju fixa ett sådant nu då

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

Ursprungligen postat av Timtimtim
                            Jag har har bara 3s 2200mAh batterier, vad blir min flygtid med kamera+vtx som drar 600mAh i en bixler?
                            Omöjligt att svara på, det beror ju på batterikvalitet och kapacitet i Wh (inte Ah) samt hur effektiv motor och propellerkombination du har. Men att ha ett separat batteri för video innebär att man flyger omkring med batterikapacitet man inte kan använda för flygsystemet om det någon gång krisar. På så vis flyger man inte med onödig vikt om man bara har ett batterisystem för allt och således för längre flygtid.

Ursprungligen postat av Timtimtim
                            Okej men tror du det klarar 40-50 minuter? samt var köper jag LC filter, måste ju fixa ett sådant nu då
                            Köp en ferritring (se mina länkar) samt köp en kondensator och bygg en själv. Det är inte direkt svårt. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post275501

Kommentar

• Timtimtim
                              • apr 2012
                              • 838

Omöjligt att svara på, det beror ju på batterikvalitet och kapacitet i Wh (inte Ah) samt hur effektiv motor och propellerkombination du har. Men att ha ett separat batteri för video innebär att man flyger omkring med batterikapacitet man inte kan använda för flygsystemet om det någon gång krisar. På så vis flyger man inte med onödig vikt om man bara har ett batterisystem för allt och således för längre flygtid.

Köp en ferritring (se mina länkar) samt köp en kondensator och bygg en själv. Det är inte direkt svårt. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post275501

Okej okej men kan jag koppla det så här då eller hur ska jag montera in det i modellen, vill enkelt kunna montera och ta av videoutrusningen om jag vill flyga utan den. är det enklast att löda en XT60 samt en JST plug då?

Kommentar

• Impulze
                                • sep 2006
                                • 1347

Är inte bixlern väldigt lik easystaren? Tror inte du får några flygtider på 40-50 minuter på ett 2200mAh batteri. Tror jag låg på 20 minuter på min easystar. En seglare med rätta förhållande kan flyga länge på ett batteri.

//Matte

Kommentar

Arbetssätt...