Säkrast videolänk med föremål mellan sändare/mottagare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Köp inte det!
    Vtx är kanon, mottagaren är kass och jag menar det. Kräver ombyggnad för att fungera.
    Köp den som Neu länkade till och inget annat, tro mig!
    Ken

Ursprungligen postat av vire
    okej vart mycket .tänkte köpa detta kit

funkar det som det är .och vad behöver jag köpa till .
    eller är det inget att ha .ska vara enkelt men funka
    kan man köpa till gogles eller är det en helt egen sändare och motagare

Kommentar

• vire
      • jul 2013
      • 149

Ursprungligen postat av neu
      800mw hur långt hade du tänkt att flyga? 100-200mw räcker till mer än en 1km. 800mw alstrar bara värme och kan (kommer om du kör 2,4ghz rc) störa andra grejer.

Har testat mottagaren man får med det kittet och man får en massa linjer i bilden av uhf innan man ens har startat.
      okej
      max 1000 meter. i börja 100-200 meter

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Jag testade 100mW med Klöver ett tag på Caip. vingen och den fungerade klockrent ut till 1.2km sedan dog den. Men då hade jag en dålig mottagare, jag lovar att idag hade den räckt till ut minst 3km med nuvarande mottagare och med riktantenn ännu längre.

Nu vet jag inte vad du skall flyga med, men på ett flygplan fungerar 5.8 bra, har 11km på 5.8 med 600mW klöver plus Cross 10 dB. Med en bra 2.4 radio räcker det säkert till 2km, med 5.8 och 250mw och klöverantenn.
        Ken

Kommentar

• vire
          • jul 2013
          • 149

Ursprungligen postat av Kenneth E
          Jag testade 100mW med Klöver ett tag på Caip. vingen och den fungerade klockrent ut till 1.2km sedan dog den. Men då hade jag en dålig mottagare, jag lovar att idag hade den räckt till ut minst 3km med nuvarande mottagare och med riktantenn ännu längre.

Nu vet jag inte vad du skall flyga med, men på ett flygplan fungerar 5.8 bra, har 11km på 5.8 med 600mW klöver plus Cross 10 dB. Med en bra 2.4 radio räcker det säkert till 2km, med 5.8 och 250mw och klöverantenn.
          Ken
          tänkte börja på quaden sedan när allt funkar kan jag ta upp det i flygplanet

Kommentar

• High Five
            • aug 2013
            • 220

Ursprungligen postat av simonarvestrand
            1,2 1,3 området ska du vara i. när du kommer under där börjar du inkräkta på frekvenser vi inte skall vara på. linjeflyg m.m
            Edit: Oj, var visst 6 mån gammalt inlägg jag citerade. Mina reflektioner gäller dock ändå, även om jag inte har som avsikt att leka polis eller nåt, vill bara informera om vilka regler som faktiskt finns.

Nja, alltså, 433,05-434,79 och är tillgängligt för Allmän kortdistansradio utan tillstånd enligt PTS Frekvensplan. http://etjanster.pts.se/radio/frekvensplanen/ Ev, kan man även använda ett smalt band 439,6875-439,9875

1.2-1.3 har inget utrymme annat än för radioamatörer om man vill slippa tillstånd från PTS. För att bli radioamatör behöver man avlägga ett prov och bli godkänd.

För att hitta tillåtna frekvenser är det enklare att söka på
            Senast redigerad av High Five; 2014-07-28, 22:52.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Har ni testat lawmate rx-1260? Min verkar klara sig hur bra som helst med en ~800mw lrs sändare i närheten.

Ursprungligen postat av neu
              Kenneth har köpt lite olika mottagare och vi har kommit fram till att alla förutom http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1020
              är bajs när man kör 433mhz.

Samtliga som vi testade blev påverkade av ezuhf/dragonlink förutom den som jag linkade. Får väldigt svaga linjer i bilden när jag är väldigt långt bort medans dom andra påverkades (linjer i bilden osv) på bara några 100 meter om ens det.

Kommentar

Arbetssätt...