Lektur vid havet :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Defuncta
    • maj 2012
    • 563

Lektur vid havet :)

Provar min nya videolänk och den funkar kanon!

• Sickan
    • jul 2012
    • 1080

Lektur vid havet

Ursprungligen postat av Defuncta
    Provar min nya videolänk och den funkar kanon!

Kanon Vad uppskattar di räckvidden till och vad är det allmänna omdömet? Vilken lösning kör du på nu?

--
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
    Youtube
    Vimeo

Kommentar

• Defuncta
      • maj 2012
      • 563

Ursprungligen postat av Sickan
      Kanon Vad uppskattar di räckvidden till och vad är det allmänna omdömet? Vilken lösning kör du på nu?

--
      S
      Har faktiskt ingen aning vad det är för räckvidd, men i videon när jag var som högst upp började det flimra ganska rejält. Nu använder jag ImmersionRC 600mW 5.8G TX och fatsharks inbyggda mottagare med spiro net antenner (ImmersionRC klöver).

Sen flimrade det till någon gång i bland, vet inte vad detta beror på. Känns dock som att det är svårt att få 100% flimerfri bild när man flyger fpv.

Kommentar

• magnusvr
        • feb 2011
        • 159

Myckert fint, passande smörmusik!

Också intresserad av länkmodell...

Kommentar

• PinDuke
          • jun 2012
          • 494

Räckvidd är beroende av så många olika saker men 1.5-2km skall inte vara några problem med den setupen.

Kommentar

• Defuncta
            • maj 2012
            • 563

Här är en bättre version med högre upplösning

Kommentar

• Sickan
              • jul 2012
              • 1080

Sv: Lektur vid havet

Ursprungligen postat av Defuncta
              Har faktiskt ingen aning vad det är för räckvidd, men i videon när jag var som högst upp började det flimra ganska rejält. Nu använder jag ImmersionRC 600mW 5.8G TX och fatsharks inbyggda mottagare med spiro net antenner (ImmersionRC klöver).

Sen flimrade det till någon gång i bland, vet inte vad detta beror på. Känns dock som att det är svårt att få 100% flimerfri bild när man flyger fpv.
              Flyger också med ImmersionRC 5.8 600 och är nöjd Har kanske någon km räckvidd.

--
              S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
              --
              Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
              , ADS 400-Q/Naze32

Blog
              Youtube
              Vimeo

Kommentar

• Defuncta
                • maj 2012
                • 563

Skulle jag behöva bättre räckvidd längre fram så köper jag en ImmersionRC DUO5800v2 5,8GHz Diversity mottagare med patch och klövern

Kommentar

• PinDuke
                  • jun 2012
                  • 494

Eller en Helix, lätt att göra, lång räckvidd och ändå ganska bred upptagning om du håller dig under 5 varv.

Kommentar

Arbetssätt...