FPV träning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• remsan
    svarade
    Fick lite tid imorse och flög i morgonens ljus över Österåkers golfklubbs bana.
    Har upptäckt att 2 batterier har tappat en hel del capacitet efter 3 veckors vilande (laddade).

Lämna en kommentar:

• Luft
    svarade
    Det ser väldigt golfbana ut ibland vilket inbjuder till att flyga fort, eller hur?
    Jag har testat att köra till en golfbana i närheten as-tidigt. Det hjälpte inte, där var folk så fort solen tittade fram hela sommaren.

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Dagens fpv insats - Ullna, Arninge

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Tackar

Ursprungligen postat av Copterdude
    Intressanta platser du flyger på, kul att se. Du har definitivt legat i hårdträning. Man ser att du flyger bra mycket snabbare än i första filmerna
    Ullna backen ser ritkigt kul ut att flyga på och göra såna där "cliffdives".

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Jag såg också det. Ska gå genom ramen o propparna nu när det är så dålig väder.

Ursprungligen postat av simonarvestrand
    ser ut som ett grymt tufft flygställe, speciellt för vinge eller något sådant.
    du verkar ha rätt rejält med vibbar i maskinen ?

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Saknar de däringa dyken ner i skogen nedanför berget.

Lämna en kommentar:

• simonarvestrand
    svarade
    ser ut som ett grymt tufft flygställe, speciellt för vinge eller något sådant.
    du verkar ha rätt rejält med vibbar i maskinen ?

Lämna en kommentar:

• Copterdude
    svarade
    Intressanta platser du flyger på, kul att se. Du har definitivt legat i hårdträning. Man ser att du flyger bra mycket snabbare än i första filmerna
    Ullna backen ser ritkigt kul ut att flyga på och göra såna där "cliffdives".

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Idag gick jag upp för Ullna backen.
    Täby kommun har stora planer (indoor ski resort)

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Dagens lunch insats

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Tackar. Fina ord från er

Ursprungligen postat av Luft
    Var inte rädd för att vänta med gimbal. Dina filmer är långt mycket mer levande än många reklamfilm-wannabee-filmer (inkl. mina egna). T.o.m i Hollywwood lägger man på skak i efterhand för att filmen inte skall se död ut. Kolla Battlestar Galactica där dom i.o.f lagt skakning till absurdum.
    Länk: http://youtu.be/fBgjS_xQWXM

Lämna en kommentar:

• Xermalk
    svarade
    +5 på det, gimbal filmerna är inte i närheten av lika "levande" som luft uttrycker det.
    Skall man flyga sakta och bara filma så fungerar en gimbal. Men flyger man fort med gimbal ser det bara ut som någon aktiverat snabbspolning.

Lämna en kommentar:

• Luft
    svarade
    Var inte rädd för att vänta med gimbal. Dina filmer är långt mycket mer levande än många reklamfilm-wannabee-filmer (inkl. mina egna). T.o.m i Hollywwood lägger man på skak i efterhand för att filmen inte skall se död ut. Kolla Battlestar Galactica där dom i.o.f lagt skakning till absurdum.
    Länk: http://youtu.be/fBgjS_xQWXM

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Här kommer en till *dimmfilm* från Arninge, denna gång. Utan gimbal :(

Lämna en kommentar:

• remsan
    svarade
    Du har absolut rätt, men just nu det är den enda som jag har att filma med. Att montera en gimbal på den är på min *todo* lista .

Ursprungligen postat av Kenneth E
    Den hade varit riktigt bra om kameran hållit sig horisontellt och kanske flugit mjukare, men det såg riktigt bra ut annars.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...