250 FPV racer Velocity F-ONE
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Vad gör designen bättre än andra? Tycker den ser vek ut------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
Två saker som står ut ganska fort är att propwashen inte behöver gå över stora plattor med kolfiber, så mindre tryck på ramen från bladen = mer effektivitet och mer lyft. De vertikala stöden borde generera lite lyft när man flyger i 45grader framåtlutat till skillnad från vanliga platta armar som snarare trycker ner ramen som en spiloer av fartvinden. Konstruktionen ser även extremt vridstyv ut så så att turbulens i ett blad inte flexar armen utan det är helt stumt.
Snabba observationer av att titta på den bara, inget jag har testat eller läst tester på
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Det är inga stora plattor på mina maskiner. Kolla till ex bee245------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Din ram ser ut att ha ungefär dubbelt så mycket motstånd från propellrarna jämfört med F-One. Många bäckar små för optimering
Bara den är stryktålig så tycker jag F-One ser ut som nästa steg i 250 design.
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Designen finns hos andra sedan tidigare 😉------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
Kommentar