Våga älska CUB ! (1/3 SuperCUB 6kw i nosen)
Kollaps
X
-
Börjar finnas många stackars misshandlade Cubar här nu...
Skickligt fluget iaf...
Verkar finnas en enorm potential i en Cub. Plocka bara i en stor motor så gör den vadsomhelst.
Sen kan man ju diskutera det där med hovrande Cubar då...Kommentar
-
Jag var en av dem som för något år sedan tyckte att "CUBar e för gubbar" men efter att ha testat några CUBar.... så insåg jag hur trevliga och charmiga dom är att flyga, för de behöver verkligen flygas, man får jobba mycket med sidorodret, och mycket spakande för att bryta runt dem i en roll. Många av de CUBar jag kört, även denna SUPEr CUB flyger faktiskt på kniven riktigt bra (trodde jag aldrig)
TWM Clipped wing version i samma skala, är mycket smidigare och rappare, rollar enkelt om man jämför med J3 eller super versionen, med SUPER versionens klaffar är en kul funktion, som man även kan nyttja vid busflygning, lopingen på filmen är med full klaff, och som ni ser blir radien inte direkt stor
www.wattsup.se 100%ELKommentar
-
En kompis glömde sitt vingrör till sin H9 1/4 CUB.... men är man flygsugen så, bara att gå till skogen och kniva till en lämplig pinne, som fick agera vingrör för kvällen
www.wattsup.se 100%ELKommentar
-
Hoppas få igång cub'n jag har ståande nu i sommar, sån härlig film ger jo en extra kick för att komma igång.Mvh
Bjarne Kvilvang
Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.
Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.Kommentar

Kommentar