Pitts Bulldog 50 cc-premiär

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundqvistjohan
    • jul 2006
    • 1289

Pitts Bulldog 50 cc-premiär

Mikael 54 premiärflög sin Bulldog idag, tre lyckade flygningar i ganska blåsigt väder.

Medlem i Suomen ilmailuliitto (SIL) = Finlands flygförbund (FFF) = Finnish Aeronautical Association (FAA)
    Min hemsida http://johansundqvist4.googlepages.com/home
  • Christer J
    • maj 2006
    • 353

:thumbup:Grattis till lyckad premiär, så fint ut! Vad är det för fabrikat på pittsen och motorn?

Kommentar

• sundqvistjohan
      • jul 2006
      • 1289

Pittsen är en ”Above All” som såldes av Full Kontroll tidigare och motorn är en DA-50.
      Medlem i Suomen ilmailuliitto (SIL) = Finlands flygförbund (FFF) = Finnish Aeronautical Association (FAA)
      Min hemsida http://johansundqvist4.googlepages.com/home

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6806

Åh, en sån där har ju jag med, som jag inte kommit nån vart med, typ... =) Hur va den? Hur va den?
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• mikael 54
          • mar 2009
          • 23

Hej! Det verkar vara en mycket trevlig modell att flyga,men i mitt fall har jag inte hunnit annat än att premiära den ännu.Motorn ännu inte inkörd/inställd.Det som oroar är landställsinfästningen i kroppen,du borde säkert förstärka redan i byggskedet. mvh mikael 54

Kommentar

• Carl
            • okt 2006
            • 104

Pitts Bulldog..............

Hej!

Jag har en släkting till Bulldoggen! Pyton heter han!

Mvh. Roger.
            Bifogade filer
            Medlemskap: RCflyg
            Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
            Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6806

Ursprungligen postat av mikael 54
              Hej! Det verkar vara en mycket trevlig modell att flyga,men i mitt fall har jag inte hunnit annat än att premiära den ännu.Motorn ännu inte inkörd/inställd.Det som oroar är landställsinfästningen i kroppen,du borde säkert förstärka redan i byggskedet. mvh mikael 54
              Yes, vid beställningen av flyget så blev jag ombedd förstärka samt att jag läste om det. Skulle räcka med en vajer mellan dem, har även förstärkt med lim. Måst ju bygga den klar nu... har byggtråd här på forumet, men längre har jag inte kommit. =)
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• mikael 54
                • mar 2009
                • 23

Hej ! Jag skulle nog gå in och försöka förstärka med faner eller kolfiberplatta tvärs över där landställen går in i kroppen så att du fördelar trycket över så stor yta som möjligt,men det var ju verkligen väldigt trångt där.
                Mvh Mikael 54

Kommentar

Arbetssätt...