Ny kamera i första test

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

Ursprungligen postat av Anders J
    HEN var ju sötare än Wesse! :lollypop:
    Och så hovrade HEN inte!:sarcastic:
    Den va söten den:-)

blir inga fler filmer från min nya kamera på ett tag måste spara ihop till en PC/Mac som orkar klippa/rendera skiten först:banghead:

:love: Get high with hovering
    not drugs :love:

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Ursprungligen postat av wesse
      Den va söten den:-)

blir inga fler filmer från min nya kamera på ett tag måste spara ihop till en PC/Mac som orkar klippa/rendera skiten först:banghead:
      Var väl inbäddat i diskreta varningen fps o trög dator... Men inser cheferna att man behöver ännu mer $ så blir det liksom stopp redan i början... Du behöver la lika mycket till datan som de gick till kameran...
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Ursprungligen postat av numnutchris

Var väl inbäddat i diskreta varningen fps o trög dator... Men inser cheferna att man behöver ännu mer $ så blir det liksom stopp redan i början... Du behöver la lika mycket till datan som de gick till kameran...
        Jo nog trodde jag min 5 år gamla gamingdator skulle orka med lite mer men nu gav jag opp detta med PC och funderar starkt på en Imac måste bara tjura färdigt först:-((

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
          • 989

Ursprungligen postat av wesse
          Jo nog trodde jag min 5 år gamla gamingdator skulle orka med lite mer men nu gav jag opp detta med PC och funderar starkt på en Imac måste bara tjura färdigt först:-((
          Mennas du tjurar så ett seriöst tips (ööö, kanske ): Stäng av bakgrundsrenderingen i programmet:
          Setup - Video and Audio Preferences
          o bocka väck Enable backrground rendering (uppe th i dialogrutan,
          eller va de nu kan heta i ev svensk bôrk - förutsätter du lagt in studion du nämnde)

Då går det nog redigera dina 1080p/25 men annars kör 720p så länge.

Slutrenderingen tar förstås lång (längre) tid men då har du tid över att bearbeta tanten på lämpligt vis åxå...
          :icon_butt:
          ----------------------------------
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

Nu har jag sutte o tjurat i källaren i tre dygn och nu gav frun efter och beställde en ny datorburk åt mig så det lönar sig o va bäbis i bland... Yehhhh

Snart filmar vi rosa vackra karlar igen.. Hepp

Kommentar

Arbetssätt...