Lyckad affär blev en trevlig vinge - Flygfilm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

Lyckad affär blev en trevlig vinge - Flygfilm

Nappade på en annons här på rcflyg om en liten 1m vinge.

Bra vinge i bra skick, jag har gett den några törnar under intrimningen (fixat lite efter egen smak även om den flög helt OK "ur lådan"). Bytte pushrods till lite längre för att trimma in den mekaniskt (neutral i radion), bytte rotation på motorn då den var konfigurerad för pusherprops och testar här en styv 6x4E prop istället för den lite mjukare 7x3.5 proppen som var i ursprung.

Så nu är radion helt neutralt ställd utan trimning (inget utöver subtrim för vinkelräta servoarmar)

Allt i allo en trevlig affär, men man vill ju ha saker lite på sitt sätt ^^

Tack till hillebille

Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Ser trevligt ut!
    Åsså skär du bara ner lite LED-strips i vingarna så kan du flyga i mörkret oxå...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Fluf
      • jul 2012
      • 1580

Ursprungligen postat av jocke1963
      Ser trevligt ut!
      Åsså skär du bara ner lite LED-strips i vingarna så kan du flyga i mörkret oxå...
      http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post265573
      Jupp funderat på det. Har LEDs för nattflygning på min EPP-FPV och har lite slingor över, men inte nog för ren mörker, bara skymning med vingen... Så det är framtida projekt
      Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
      Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• hillebille
        • jun 2006
        • 20

kul att du gillade den
        du får bli medlem hos oss i år så kan jag lära dig att landa i handen :aetsch: :aetsch: :aetsch:

Kommentar

• DennanHMFK
          • maj 2006
          • 1135

Nice nice. :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
          medlem i HMFK
          www.hallstamfk.se
          min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• Fluf
            • jul 2012
            • 1580

Ojojoj!

Satte en något större 1450kv motor på och en styv 7x4.5 propeller och den kör obegränsad vertikal, kan nog starta vertikalt med. Tjoff den stack iväg.

Nu får man bara vara lite försiktig på gasen då fullgas utan att gå vertikalt gör den så snabb att hela vingen vobblar kraftigt. :icon_kidra:

Kommentar

• jocke1963
              • dec 2007
              • 2709

Sitter det inga kolfiberrör i den?
              Förstärka med packtejp?
              Glasa den?

Kommentar

• Fluf
                • jul 2012
                • 1580

Det är "bara" 2mm kolfiberstavar i den.
                http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._tube_Kit.html

Funderat på packtejp, men det är EPP foam så nästan ingen tape fastnar på den. Och glasning har jag inte utrymme eller material till att göra (hade dessutom blivit tungt på den lilla 1m vingen?).

Ingen big deal att få denna till en racer. lite kul att man lyckats pressa airframen till sin maximala potential ^^

Kommentar

• Nephre
                  • apr 2012
                  • 33

Stort plus för musiken, som gammal C64-nörd blir ju glädjen total när man hör dessa gamla klassiker. Bitpop FTW!

Kommentar

• jocke1963
                    • dec 2007
                    • 2709

Ursprungligen postat av Fluf
                    ...
                    Funderat på packtejp, men det är EPP foam så nästan ingen tape fastnar på den....
                    Spraya med 3M spraylim innan du sätter dit packtejpen, då brukar det sitta bra.

Kommentar

Arbetssätt...