Fpv på västkusten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steflo112
    • jan 2013
    • 347

Ursprungligen postat av lzr
    Lyckades pricka in en perfekt kväll för lite flygning med min nya QAV400. Flög i Fiskebäck samt Arendal i Göteborg

Snyggt.
    Jag brukar både flyga och jogga där men försöker att hålla mig från att flyga över "joggingspåret"

Kommentar

• Xermalk
      • jul 2013
      • 672

Tack, kanske inte är någon dum idé. Frågan är bara hur det påverkar aerodynamiken
      Man lär ju självfallet få kortare flygtider, då de kommer störa luftflödet. Men fäster man dom på landningsstället så bör det inte störa själva flygningen allt för mycket. Och där bör vara rätt rejält med lyftkraft i två halvliters pet flaskor.
      Minde modeller klarar sig säkert med en flaska, monterad ovanpå.

Detta ser annars ut som ett bra alternativ.

Kommentar

• lzr
        • okt 2012
        • 15

Ursprungligen postat av Steflo112
        Snyggt.
        Jag brukar både flyga och jogga där men försöker att hålla mig från att flyga över "joggingspåret"
        Läste precis att du bor i närheten, jag bor typ 300 meter bort. Vi kan la ses där någon dag och flyga? Väntar på min tarot gimbal just nu men den borde komma snart. Då måste man ju ner och prova

Kommentar

• lzr
          • okt 2012
          • 15

Ursprungligen postat av Xermalk
          Man lär ju självfallet få kortare flygtider, då de kommer störa luftflödet. Men fäster man dom på landningsstället så bör det inte störa själva flygningen allt för mycket. Och där bör vara rätt rejält med lyftkraft i två halvliters pet flaskor.
          Minde modeller klarar sig säkert med en flaska, monterad ovanpå.

Detta ser annars ut som ett bra alternativ.
          Intressant, har bytt landningsställ nu så hade nog kunnat funka att ha undertill. Frågan är ju bara hur man vet om de håller koptern uppe, får väl testa med vikter i badkaret

Kommentar

• Steflo112
            • jan 2013
            • 347

Läste precis att du bor i närheten, jag bor typ 300 meter bort. Vi kan la ses där någon dag och flyga? Väntar på min tarot gimbal just nu men den borde komma snart. Då måste man ju ner och prova
            Absolut.
            Jag och Ecks ska försöka imorgon tisdag efter arbetet.
            Då ska jag även leta efter min tredje (3) fpv-kamera som ligger någonstans under ett träd. Quad och kamerahus, i två delar, hittade jag efter ca 20 min sökande men kameran var väck.

Kommentar

• Zallisen
              • jun 2013
              • 361

Själv brukar jag bara tänka på att den förmodligen hade gått sönder minst lika mycket om den föll över land så det ska väl inte göra nån skillnad om man är över vatten. Men helt ärligt behöver man inte vara orolig om man har kört sin maskin flera gånger å vet att allting funkar så ska den inte trilla ner av sig själv.

Kommentar

• Steflo112
                • jan 2013
                • 347

Skön film, Zallisen
                Tänkte flyga idag Kl 18:30 nere i Fiskebäck. Kom dit ni som är intresserade, vi blir nog några stycken.

Kommentar

• GREVEN
                  • okt 2011
                  • 139

Va har ni för FPV grejer?.
                  annars skön sista filmen klart inspirerande inför semestern..

Kommentar

• lzr
                    • okt 2012
                    • 15

Fan, missade detta. Skall ni ner något mer i veckan? Tar nog inte med quaden då den inte är riktigt klar men hade vart kul att tjôta lite

Kommentar

• lzr
                      • okt 2012
                      • 15

schysst film, grymt att åka ut till båten där, väldigt vågat

Kommentar

• Steflo112
                        • jan 2013
                        • 347

Fan, missade detta. Skall ni ner något mer i veckan? Tar nog inte med quaden då den inte är riktigt klar men hade vart kul att tjôta lite
                        Det ska vi garanterat. För min del blir det kanske torsdag efter jobbet.
                        Pma ditt nummer så ringer jag/vi nästa gång. Men först ska jag bara reparera de två quaddarna som inte överlevde sina kvällsflygningar. Börjat förstå varför det heter quadd. Hehe.

Kommentar

• kronblom
                          • maj 2012
                          • 319

Skicka ett sms till mig med Steflo, så ser jag ifall jag också kan haka på. Min Blackout är ihopsatt igen efter en oväntad krasch på grus med splitter över 10m bort från "ground zero".

Kommentar

• Zallisen
                            • jun 2013
                            • 361

Lite för långt för mig att ta på en eftermiddag men jag hälsar gärna på er göteborgartruppen för lite flygning nån dag under semestern. Måste försöka att inte krasha ecksen i en cykelbana igen bara.

Kommentar

• Steflo112
                              • jan 2013
                              • 347

Det blev ingen flygning idag. Jag fick bara ordning på den lilla Ecksen nu kl 22:00, den stora får jag inte igång. Den har en bränd ESC. Cameron hade två begagnade som jag fick. Tyvärr fungerade ingen av dom.:banghead: Men lite FPV nere i Fiskebäck med den lilla, om vädret tillåter, blir det nog imorgon efter jobbet. Skickar SMS innan jag sticker ner.

Kommentar

• kronblom
                                • maj 2012
                                • 319

Körde igenom 4 ackar under kvällen innan en propeller lossnade. Har äntligen hittat ett litet flygområde i närheten. Bra med träd att sicksacka sig emellan och flyga under. Känner att jag måste kolla ifall jag får igång min mobius efter senaste kraschen så jag kan filma lite. Annars får jag beställa en ny. Någon som kör mobius med vid-vinkel linsen? Bra? Dålig?

Kommentar

Arbetssätt...