Fpv på västkusten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Har du öppnat ock kikat inuti om batterikabeln eller sensorkabeln lossnat ? Till mini quads tycker jag vid-vinkel linsen verkar ge skysstare video. Blackout själv gillar den mest också. Inte mer korrekt bild då man får fisheye effekt från den välvda linsen men fartkänslan är bättre från vad jag sett på youtube videos pg.a perspektivet linsen ger. Det finns dock risk att man får ocentrerad lins som ger suddighet och mörkning i kanten. Men verkar som dom fixat QC:n bättre nu är förut.

Såhär kunde det så ut om man hade otur och fick en ocentrerad. Notera suddigheten till höger.

Kommentar

• Zallisen
      • jun 2013
      • 361

Jag går i tanken att man vill ha båda å kunna shifta så man får väl ha nån switch till sändaren och köra två kameror, vidvinkel e ju bar när man kör i trånga utrymmen, men kasst om man behöver se detaljer rakt framåt som att fokusera på nåt eller följa någon.

Kronblom: kör du 3cell på 3100kv t-motorsarna? de brinner inte upp eller? hade tänkt att jag skulle testa för 2cell känns så klent nu å tar slut så snabbt.

Kommentar

• kronblom
        • maj 2012
        • 319

Ursprungligen postat av Zallisen
        Jag går i tanken att man vill ha båda å kunna shifta så man får väl ha nån switch till sändaren och köra två kameror, vidvinkel e ju bar när man kör i trånga utrymmen, men kasst om man behöver se detaljer rakt framåt som att fokusera på nåt eller följa någon.

Kronblom: kör du 3cell på 3100kv t-motorsarna? de brinner inte upp eller? hade tänkt att jag skulle testa för 2cell känns så klent nu å tar slut så snabbt.
        Jag testade 2 cell första gången på mini ecks, men efter det har jag bara kört 3S, funkar bra. Skall påpeka att jag kör 12A ESC på den också. Har några 6A liggande men inte testat de än.

Kommentar

• Zallisen
          • jun 2013
          • 361

Hmm de sas i tråden på rcgroups att 6A-escarna pallar 3S så jag testar väl att plugga i ett sånt istället å ser hur det går

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

Hmm de sas i tråden på rcgroups att 6A-escarna pallar 3S så jag testar väl att plugga i ett sånt istället å ser hur det går
            Koppla bort BEC:en på den bara (röda kabeln). Det är oftast den som gör att det går kaputt av värme. Beror iof på vilka 6A det är. Bara vad jag kom ihåg som jag läst. Men det kanske funkar med BEC om det står att det klarar.

Kommentar

• Zallisen
              • jun 2013
              • 361

Hmm det e klart, de borde bli varmare om det ska konvertera ner till 5V från högre spänning, men jag har ingen alternativ källa med 5V till styrkortet på en så liten maskin. :< Men det är flera som rapporterat att de kör de fartreglagen med 3S, det var mest motorerna jag var orolig för.

står 2-3s lipo också iofs.

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ok, det var Plush reglagen jag tänkte på. Står det 3S på dem så borde det va lugnt tycker man.

Kommentar

• kronblom
                  • maj 2012
                  • 319

Hmm det e klart, de borde bli varmare om det ska konvertera ner till 5V från högre spänning, men jag har ingen alternativ källa med 5V till styrkortet på en så liten maskin. :< Men det är flera som rapporterat att de kör de fartreglagen med 3S, det var mest motorerna jag var orolig för.

står 2-3s lipo också iofs.
                  http://www.floatship.co.uk/e-s-c/flo...mware-256.html
                  Det är precis de jag också har, så förmedla gärna hur det går om du testar.

Kommentar

Arbetssätt...