Dh-88

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Dh-88

Har haft en sån här tingest förut som jag avlivade för några år sen i Norrtälje pga chaufför som inte fixade hem den på en motor..
    Den var faktiskt riktigt kul Så när Thomas Leijon avslöjade att han hade en ofullbordad hemma i sitt köksskåp så blev det sug!
    Han var här o levererade den i bitar men ett par elmotorer,lite lim o sladdar så bidde den klar.
    Den har en vinge som jag inte har sett på någon annan modell,lite en korsning mellan en F-104 o DC3,
    lätt pilvingad o så pass tunn så någon sa att den hade ett par filéknivar som vingar..

Det gör att det finns gott om filmer på tuben där den tippstallar,snaprollar m.m och slutar i en plasthög vilken min förra som sagt gjorde..
    Men håller man farten i luften,låter bli att rycka upp den i densamma samt hjullandar den så är den urtjusig!
    Tack allra käresta Gullan för att du filmade!

// Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)
  • Thomas

• jun 2006
    • 7676

Tjusigt!
    Och en bra landning!
    Retroholic!

Kommentar

• HawkMan
      • apr 2015
      • 18

Fint fly og bra filmet.
      Knut Arne - Norsk fly og dronepilot

Fly: UMX Carbon Cub SS - STM Beaver - Parkzone Sukhoi SU29-MM - Phoenix 2000 - Firstar V2 - FMS 800mm nitirseuker - HK FW190 800mm
      Droner: Nighthawk 250 selvbygd - Reptilve 500 v3 selvbygd - Nihui U807

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Tackar! Knut-Arne,frun hälsar o tackar hon med för komplimangen! Fotnot:
        Den här tillverkaren gick upp i rök efter ett antal mycket roliga förebilder med mindre bra flygegenskaper och ett annorlunda uppbygnadstänk..
        ASM hette de och hade en våldsamt trilskandes Hercules.b.l.a..
        B-17 o Lancaster var två andra..Flög jättefint men var ömtåliga..
        Ska försöka o inte kvadda denna på en gång men starten o landningen på filmen är liksom ett måste,det blir flis
        annars..
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...