Diamond 2500 i blå solig himmel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bj
    • jun 2006
    • 388

Diamond 2500 i blå solig himmel

Ville testa segelegenskaper på denna modellen, så jag tog den upp rätt högt. Efter 7 minuter flygande hade jag endast använd motorn i 2 minuter, inte illa med tanke på bristen av termik i kylan. Ser riktigt fram emot soliga varma sommardagar vart man kan sätta sig i en god stol och bara njuta av seglande. Med et 4S på 5300 mAh så kan jag utan större problem flyga 30-45 minuter åt gången om det inte är någon termik.

Hoppas ni tycker om videon.

Mvh
    Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.
  • Thomas

• jun 2006
    • 7676

Härligt!
    Storfräsarna säger att man kan få termik även mitt i vintern...
    Retroholic!

Kommentar

• Bj
      • jun 2006
      • 388

Ursprungligen postat av Thomas
      Härligt!
      Storfräsarna säger att man kan få termik även mitt i vintern...
      Inte varit mig emot, har varma kläder jag.........dock hittade jag ingen termik vid mitt lilla test i lördags.......
      Mvh
      Bjarne Kvilvang

För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

En varm sommardag över DEN asfalten...
        då du!
        Retroholic!

Kommentar

• Bj
          • jun 2006
          • 388

Ursprungligen postat av Thomas
          En varm sommardag över DEN asfalten...
          då du!
          OOOOOOO ja den fungerar, släppte 3 st leksaks fallskärmsgubbar i fjol sommar på ungefär 30m höjd.......två av dom kom aldrig ner dom gick rakt upp som raketer och vid ändan av banan var det bara två små prickar uppe i luften som försvann inöver i dom Härjedalska skogarna.......... :crazy_pilot:
          Mvh
          Bjarne Kvilvang

Kommentar

Arbetssätt...