Underhåll och service före sommaren

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bj
    • jun 2006
    • 388

Del 3 av Underhåll och service före sommaren

Mvh
    Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

• JonasH
      • nov 2016
      • 464

Hej Bjarne,
      Vilken härlig video!!! Fick mig att börja tänka på några små renoveringar
      Vad är den gula tejpen för något? Är det klädsel?

mvh Jonas

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

DET är manligt!!
        :icon_butt:
        Provköra moroten inomhus....
        Retroholic!

Kommentar

• Bj
          • jun 2006
          • 388

Ursprungligen postat av JonasH
          Hej Bjarne,
          Vilken härlig video!!! Fick mig att börja tänka på några små renoveringar
          Vad är den gula tejpen för något? Är det klädsel?

mvh Jonas
          Tusen tack Jonas, inget fel att gör lite renoveringar. Den gula tejpen er som en vanlig silvertejp bara att den är gul, och sen har den nästan identisk färg som klädselen på RC-Vikingen så perfekt att använda för små lagningar.

Ursprungligen postat av Thomas
          DET är manligt!!
          :icon_butt:
          Provköra moroten inomhus....
          LOL Thomas......

När jag byggde hobbyrummet och designade mitt avtagbara bord för testning av modellerna planerad jag också in provkörning av metanol motorer på detta bordet. Den delen är byggt mitt emot dörren som är ungefär 1m från fronten på flygplanet och när den är öppen och jag kör en motor så hjälper vinden från propellern med att det sugs ut av öppningen. Hade ingen lukt eller avgaser i rummet verken medan jag körde motorn eller efteråt, så min plan fungerade bra där. Sen är detta ett rum byggt på baksidan av vårat garage så störningsfaktorn är lika med noll. Men rekommenderar självklart inte att någon startar upp sina metanolmotorer inomhus i små rum, samt lönar det sig också att ha en brandsläckare nära till hands.
          Mvh
          Bjarne Kvilvang

För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

• Bj
            • jun 2006
            • 388

Del 4 av Underhåll och service före sommaren. Detta är den sista video i den här serien och testflygning av RC-Viking i blåsiga förhållanden, det var lite för blåsigt och var nära en krasch vid start. Hoppas ni alla gillade denna miniserie och om ni vill ha andra videor som gjorts i samma stil, men med ett annat ämne så bara att komma med förslag.

Mvh
            Bjarne Kvilvang

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
              • 7676

Härligt att höra en gammal hederlig tvåtaktare igen!!
              Såg ju bra ut!
              Bara höjd och sida, va?
              Retroholic!

Kommentar

• Bj
                • jun 2006
                • 388

Ursprungligen postat av Thomas
                Härligt att höra en gammal hederlig tvåtaktare igen!!
                Såg ju bra ut!
                Bara höjd och sida, va?
                Jepp denna har bara motor, höjd och sida. God gammal konstruktion av Erik Göte Berglund från 50 talet.....
                Mvh
                Bjarne Kvilvang

Kommentar

Arbetssätt...