Zero Warbird with Saito 60 R3
Kollaps
X
-
Kommer nåt sånt där till fältet jag flyger på så far jag dit direkt! :-D Härlig maskin. Lugn start må jag säga. =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =) -
Fint plan och fin flygning.
En kille i klubben hade en såndäringa kärrra med en 3-cyl. Saito (4-takt glödstift) i många år och den flög fint, men planet slutade sina dagar så här tyvärr:
Samma modell i sina fornstora dar, hel:
/BoKommentar
-
Fint plan och fin flygning.
En kille i klubben hade en såndäringa kärrra med en 3-cyl. Saito (4-takt glödstift) i många år och den flög fint, men planet slutade sina dagar så här tyvärr:
Samma modell i sina fornstora dar, hel:
/Bo
Shit vad trist :(Kommentar
-
Jooo..jag var där..Jättetrist för Kenny,det fanns ingenting användbart kvar, Men det är en del av hobbyn ,jag hade en med en saitostjärna som tog slut i Södertälje för några år sen,en vevstaksända öppnade sig ,ljudet var fantastiskt!:lollypop:// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Shit Happens, inget att "hänga läpp" för.
Man får se det som en förnyelse av flygplansparken.
Saito FA325R5 var det 5 cyl alltså. I stort sett bara kamaxlarna som överlevde.
Men den var så sliten att den inte gav full effekt, skulle kostat nästan lika mycket att renovera som att laga nu.//Kenny
Young enough to know I can,
Old enough to know I shouldn´t,
Stupid enough to do it anyway.
Kommentar
-
Vi som flyger är fakirer...Självplågeri men skitkul!Shit Happens, inget att "hänga läpp" för.
Man får se det som en förnyelse av flygplansparken.
Saito FA325R5 var det 5 cyl alltså. I stort sett bara kamaxlarna som överlevde.
Men den var så sliten att den inte gav full effekt, skulle kostat nästan lika mycket att renovera som att laga nu.// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar

Kommentar