RC pulka

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bj
    • jun 2006
    • 388

RC pulka

Lite för mycket med snö för att kunde flyga så då har jag och mina söner gjord en radiostyrd pulka. Kommer garanter flera videos på denna framöver.

Hoppas ni tycker om videon.

Mvh
    Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.
  • flygrc
    • aug 2013
    • 329

Sådan gjorde jag för 36 år sedan fast med metanolare, kul att se din film, nostalgitripp

Kommentar

• Hunter
      • jul 2015
      • 43

Kanske man skulle bygga något sånt, har några metanol helikopter motorer över

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

Härligt med pulka a la 70-tal!
        Funkar minst lika bra i detta århundradet.
        En adrenalinkick att se att flera 'får till'et'!

Jag konstruerade en svävare en gång på det glada 80-talet, kanske man kan locka till nå'ra sådana byggen även idag?
        Fast med dagens framdrivningar funkar det säääkert lika bra med elmotor och batteri....

Retroholic!

Kommentar

• flygrc
          • aug 2013
          • 329

Ursprungligen postat av Thomas

Jag konstruerade en svävare en gång på det glada 80-talet, kanske man kan locka till nå'ra sådana byggen även idag?
          Fast med dagens framdrivningar funkar det säääkert lika bra med elmotor och batteri....

http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=6
          Ja sån byggde jag med, fast med två motorer en .15 till lyfter och en .25 till framdriften. Sydde kjolen, polarens pappa som var plåtslagskunnig visade hur man gjorde utbredningen med endast en passare, tyvärr har jag glömt hur det funkade.

Kommentar

• Bj
            • jun 2006
            • 388

Ursprungligen postat av Thomas

http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=6
            Det var några riktigt fina byggen där ja, kanske man skall testa lite..........:thumbup:
            Mvh
            Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
            För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

Arbetssätt...