Gratis Videoredigeringsprogram?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas

• jun 2006
    • 7676

Gratis Videoredigeringsprogram?

Finns det nåt bra, enkelt gratis videoredigeringsprogram?
    Mitt MovieMaker 'hackar' en hel del...
    Retroholic!
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

I Microsoft Store finns appen Microsoft Foton som också fungeraer bra för enklare redigering av filmer.
    Busenkelt att använda; starta appen och välj alternativet Ny Video i menyraden.
    Programmet tar inte mycket resurser i anspråk och kan laddas ner kostnadsfritt.

/Michael

Kommentar

• Elgstrand
      • maj 2011
      • 365

Video pad editor ska vara gratis om du använder det hemma.
      Download award-winning VideoPad Video Editing Software. Edit your videos, add effects, create a movie. Crop, trim, split, add effects & more on the fastest & easiest video editor for Windows PC & Mac.
      Flyger helst segel

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

Ursprungligen postat av Michael
        I Microsoft Store finns appen Microsoft Foton som också fungeraer bra för enklare redigering av filmer.
        Busenkelt att använda; starta appen och välj alternativet Ny Video i menyraden.
        Programmet tar inte mycket resurser i anspråk och kan laddas ner kostnadsfritt.

/Michael
        Funkar tydligen bara med W10, jag är gammalmodig och kör 7:an....
        Retroholic!

Kommentar

• Daniel Ahlin

• dec 2015
          • 337

Davinci Resolv ser väldigt kompetent ut och är gratis, har bara laddat hem det och provstartat. Har inte lyckats filma något som ens är värt att klippa i på allt för länge.

Kommentar

• SniffSwe
            • maj 2016
            • 513

Davinci Resolve är grymt bra. Det är väl BlackMagicDesign som gör kameror och annat som gör detta program och släpper en grym version gratis just för att dom vill sälja kameror och annan utrustning. Kunder betalar mycket hellre för hårdvara än mjukvara så det är ju smart att dom gör så

Edit: Det är dock inte "enkelt" för en nybörjare, men för någon som använt nått annat program skulle jag säga att det är ganska enkelt. Framförallt är det enkelt att göra relativt avancerad redigering.

Kommentar

• Michael
              • maj 2006
              • 1742

Om MovieMaker 'hackar' så lär Davinci Resolve knappast vara ett alternativ. Instegströskeln är dessutom hög. Ett, som jag tycker, bra alternativ till Moviemaker är Openshot.
              Programmet är "free open-source software" (FOSS), tar inte mycket resurser i anspråk och fungerar för Windows 7 och framåt (samt Linux och OS X). Programmets menyer finns dessutom på svenska :-)

Klicka på bilden för större version

Namn: OpenShot-ui-example.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,6 KB
ID: 512801
              Senast redigerad av Michael; 2020-07-15, 10:16.

Kommentar

Arbetssätt...