Helgens bilder 070603

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Marcus,det som händer (o det tyvärr inkl min zerokrasch i Påldalen)
    Är svårt o sia om vad det är,för min delså tror jag att stötstångshoppandet är ett litet fabrikationsfel,som Hanke skriver så bytte jag ställskruven i vippan o j.m.f.r med en från en äldre saito 56 o den äldre var betydligt djupare,tror inte detta beror helt slitage..
    Problemet är borta nu på den så nu väntar jag bara på en ny kolv o vevstake till R-170:an,den smällen tycker jag var värre att få klarhet i,dock så tror jag att det var en olycklig kombination av flera orsaker..
    Glömde förresten att skriva vad det var för motor i Mothen,OS 91:a med fyra takter är det ju Fot!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Marcus72
      • maj 2007
      • 180

Pottan i vippan är ju igentligen bara till för att stötstången inte ska kunna "glida" ur. Stötstången ska ju inte kunna får större avstånd till botten i pottan än ventilspelet. (som påverkas pos. alt. neg. av temperaturen)
      Är det inte fjäderbrott eller friktionsproblem så tog nog Herr Saito några för många sake den dagen han ritade stängningskurvorna på kammaxeln.

(Efter garantitidens slut kan grundorsaksanalys vara rätt viktigt för ekonomin )

Kommentar

• Fot
        • jun 2006
        • 191

Ursprungligen postat av bokis
        ÖMH:s 2m Moth..
        Den är riktig najs,inte en limdroppe,bara skruva..
        Svårt o tänka mig en trevligare modell FÖRUTOM förpackningen den kommer i..
        Småskavanker på de tre jag har fått ner hit men inget vi har dött av..
        O flyga den är så jämrans trevligt!
        aj, aj, aj.. måste nästan ringa och kolla om de har den hemma.. Nu blev jag riktigt sugen :-)

/M
        Mer plast i helisarna! MFK Vingarna, Umeå

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

He,he..ÖMH har ingen i östersund..Men jag får hem en om ett par dagar..den sista på ett bra tag! Om du vill så kan du PM:a mig om den.. :oops: Du är mer än välkommen!
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...