T5 kör R50 Titan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

Har flugit lite vid två tillfällen till.
    En gallon ungefär genom motorn... Ska köpa en pitchvinkelmätare idag och sätta upp helikoptern som den ska vara, har haft ganska litet pitchområde hittills.

Hoppas vädret blir bättre, då blir det flygning imorrn.... Hoppas jag tar mod till mig och drar iväg från hovring. Jag tror jag klarar det, men det känns jäkligt scary!

Kommentar

• T5
      • jul 2006
      • 1300

Ikväll flög jag.
      Hovrade lite i början och sen gav jag mig ut på full flygning.
      Det känns verkligen som man spräckt en mental barriär nu och kan börja träna på allvar.
      Grannklubben har Helikoptertävling om två veckor (3C FAI, Eurosport, Popular & F3C Freestyle ) och jag ställer givetvis upp i Popular-programet, hell yeah! (Träna träna träna)

Kommentar

• Ompa
        • aug 2006
        • 2961

Tjusigt T5. Håller själv på som bäst med min Raptor, och visst lite bling blir det ju. Kolfiberblad huvudrotor och stjärt, kolfiberfenor, light 3D paddlar dock blå beställda, hårdare flap damper etc. Satsar på att få den klar, om gud vill och turen är med mej, till den 7/7 då klubben annordnar en enkel heliträff för dom närmast sörjande. Skulle vara kul att ta premiären där.
        Dock väntar jag lite med att byta rotorhuvud och stjärtrotor växel/huvud till efter semestern. Familjen måste ju få sitt också, och en vecka på västkusten kostar ju bestämt en slant under högsommaren :?
        Fråga. Vad är det för metalhuvud du monterat på din raptor?
        Hoppas på lite småprylar från Fullkontroll i morgon.

Ps, tog en liten repa med min T-REX 450S i eftermiddags uti trädgården.
        Modellflyg
        En Stört-skön hobby
        :crazy_pilot:
        //Tomas//

Kommentar

• T5
          • jul 2006
          • 1300

Köpte helin beggad och den kom som du ser den på bilden... Tror det är Mavrikk, men är inte säker.

Jag var ute och flög ikväll igen. Drog en hel gallon genom helin och är glad att jag inte flyger el, man får otroligt effektiv mängdträning när man bara tankar och kör non stop.
          Raptorn hovrar nästan hands-off i lugnt väder och går som tåget när man låter den sträcka ut på 10' pitch och full gas.
          Bytte tailservot till ett S9254 så nu är det mindre fladder och bättre koll på stjärtrotorn.

...Krashade nästan då jag av misstag flög baklänges långt ifrån mig(tappade orienteringen litegrann), men är inte riktigt helipilot ännu, det kvittot kom som ett brev på posten då jag hamnade i en situation som inte kändes bekant.
          Tror iaf att man har mycket igen för att man flugit mycket plan innan, man tar det lugnt i en nödsituation och överkorrigerar inte (Som en ren nybörjare reflexmässigt gör)

T5, 3 gallons so far.

ps. Funderar på en ny heli redan... måste ju ha något i reserv så man kan laga en och flyga en, eller hur?

Kommentar

• T5
            • jul 2006
            • 1300

Här är en länk till mina bilder och lite stuff från helgens heli-tävling.
            Jag kom på en rungande 5'e plats av 7 startande i f3c-populär...

/Förövrigt har jag en Align 600N på inkommande och köpte två YS .50st motorer idag.
            Yep, I'm becoming one of them rotorhead's

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

Härligt. Lyckan vare med dig
              Själv ska jag på min 1:a helimeeting nu till helgen. Min Raptor bör vara klar då. Fick mina 3D paddlar och hårdare flapdamper i dag. Monterar just nu. Håller även på att lacka huven, blir sådär. Satsar på en glasfiberhuv efter semestern.
              Blir sena kvällar nu för att hinna justera in allt, men vad gör man inte :lol:
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              :crazy_pilot:
              //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...