Nu är vi glada igen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygaren_93
    • sep 2007
    • 427

Om du sa börga bygga i lösvikt så är det bra om du köper bättre matrial är ved som du sa i fillmen...
    Du kan börga med att göra en seriös ritning om det ska bli något.

Men du Wesse du ska inte börga bygga i lösvirke för då kommer du inte hinna göra så många roliga filmer som du hinner med nu.

Detta är inget negativt alla gör vad de är best på.

Jag får se vad det blir i vinter/vår, som det ser ut nu så ska det bli över 2 meter och bensin. Men alla vet ideer kommer och går.

Ska flyga i dag får se om det blir film.

Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• flygaren_93
      • sep 2007
      • 427

Somliga som har 1 mil till klubben och inte får köra bil/moped...
      Åker Sl buss det går bra har inte fått en enda negativ kommentar.
      Man får inte ta med cyklar, byggvaror... på bussarna men det står ingen ting om modellflyg på bussen.
      Vi har en klubbstuga som jag har vingen i men start tillbehören har jag i en väska som jag tar med mig på bussen.

Det blir svårt att få in en 2 meters flyg på bussen men jag fyller moppe till våren och då ska ni få se en speciel vagn...

Ja, så här ser mitt första "stora" flyg som jag konstruerat själlv.
      Den rollar (ollar) mycket snabbar än din calmato.

Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• Plange13
        • aug 2006
        • 181

Ingen kommer ihåg en fegis!

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Alexander,ang. lösvirkesbygge o Wesse..
          Jag har sett vad wesse kan göra med trä (o metall med för den delen),både med o utan ritning..Om jag hade 10% av hans talang o yrkesskicklighet när det gäller detta så skulle jag vara glad,han är fenomenal på detta.. PDT_Armataz_02_44
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

Ursprungligen postat av bokis
            Alexander,ang. lösvirkesbygge o Wesse..
            Jag har sett vad wesse kan göra med trä (o metall med för den delen),både med o utan ritning..Om jag hade 10% av hans talang o yrkesskicklighet när det gäller detta så skulle jag vara glad,han är fenomenal på detta.. PDT_Armataz_02_44
            Tack Bokis kram på dig..har egentligen svårt att ta beröm gillar bättre o berömma andra typ din otroliga vänlighet du o din fru besitter det är verkligen värt att berömma...kramar till er båda
            :best:

:love: Get high with hovering
            not drugs :love:

Kommentar

• flygaren_93
              • sep 2007
              • 427

Förlåt att jag var lite negativ dinna modeller är mycket mer anorlunda på ett specielt sätt som är bra.

Du är ialla fall mycket bätre på att göra film och hitta på nya rolia ideer.
              Du kanske skulle ge någon rolig bygg idee till mig?

+du vet hur man bygger ARF. Jag har aldrig provat så jag kanske är jätte dålig på bygga ARF.

Ha det bra Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• wesse
                • maj 2007
                • 5864

Ursprungligen postat av flygaren_93
                Förlåt att jag var lite negativ dinna modeller är mycket mer anorlunda på ett specielt sätt som är bra.

Du är ialla fall mycket bätre på att göra film och hitta på nya rolia ideer.
                Du kanske skulle ge någon rolig bygg idee till mig?

+du vet hur man bygger ARF. Jag har aldrig provat så jag kanske är jätte dålig på bygga ARF.

Ha det bra Alexander
                Du ska veta att det är roligast att få gliriga komentarer o det som sägs i mina filmer är bara tokerier är inte mycket för att vara seriös..tycker arf kärror är tillräckligt dryga att sätta i hop..kanske har kunskaperna att lösvirkesbygga men saknar helt det tålamodet.. vill ju få färdigt i går..skulle passa mig bäst med att allt vore rtf kärror..fler tokiga komentarer önskar jag mig det förgyller min vardag ska du veta....

Kommentar

• Glawe
                  • feb 2007
                  • 2126

Somliga som har 1 mil till klubben och inte får köra bil/moped...
                  Åker Sl buss det går bra har inte fått en enda negativ kommentar.
                  Man får inte ta med cyklar, byggvaror... på bussarna men det står ingen ting om modellflyg på bussen.
                  Vi har en klubbstuga som jag har vingen i men start tillbehören har jag i en väska som jag tar med mig på bussen.

Det blir svårt att få in en 2 meters flyg på bussen men jag fyller moppe till våren och då ska ni få se en speciel vagn...

Ja, så här ser mitt första "stora" flyg som jag konstruerat själlv.
                  Den rollar (ollar) mycket snabbar än din calmato.

Alexander
                  Du är min idol, ett föredöme för hobbyn !! :=)
                  Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• flygaren_93
                    • sep 2007
                    • 427

kolla filmen: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=q891AGV6gvA"]YouTube - Flygning den 17 November i Vallentuna mfk[/ame]

i början har jag två flyg på bussen.

Alex

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

kolla filmen: http://www.youtube.com/watch?v=q891AGV6gvA

i början har jag två flyg på bussen.

Alex
                      det va som tusan jag tycker du borde lägga in den i en egen tråd du är ju både byggare,flygare och filmare av högsta klass hoppas vi får se mycket av dig framöver...
                      (':wave:')
                      :wave:

Kommentar

• flygaren_93
                        • sep 2007
                        • 427

Men jag har inte samma humor som dig Wesse, du är i alla fal betre på att bygga depron flyg. jag vill ha störe flyg.

Det närmaste jag har kommit ARF är att laga en U can du som var crashad till 40% så det inte var någon ARF kvar om du såg den i böjgan av filmen den har lite anorlunda färger en grön och en röd vinghalva.

Servona är påväg till den. Det kanske är en model till dig wesse?
                        Den har jag bara betalt 250 kr för och är lika komplät som i ARF utförande.

Alla har varit ungdom/är ungdom, och vet hur svårt det är att få pengarna räka till modelflyg.

Då måste man bygga för att kunna få fler flyg än ett per år.
                        Jag tar gärna i mot crashade modeller

Alex

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

Arbetssätt...