Topflite P-51 Mustang
Kollaps
X
-
Den flygningen var årets mest spännande..Tack Warben för din insats som påskjutare,utan den så hade den aldrig kommit i lufta´..
Motorvalet var inte mitt men jag tyckte att den skullle få en chans i alla fall..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Blir nog alldeles lagom, sett på andra forumet en som skulle sätta en MVVS 45:a i den hua... Men 26:an verkar mer lagom, FW har ju mindre spv å vikt än mussen.Ursprungligen postat av OmpaÅ jag som trodde en 26a bensin skulle bli för liten till min ESM/KMP Fokke Wulf...//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
He,he...Skyraidern flyger jag med en 91:a, rek. motor enl. Minicars bensin 26 cc..går som ett spjut med 91:an ..Ursprungligen postat av OmpaÅ jag som trodde en 26a bensin skulle bli för liten till min ESM/KMP Fokke Wulf...
Den Benisaren blir kanon i FW:n! På den bara! PDT_Armataz_02_44// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Så en 26 det får bli...Ursprungligen postat av bokisHe,he...Skyraidern flyger jag med en 91:a, rek. motor enl. Minicars bensin 26 cc..går som ett spjut med 91:an ..Ursprungligen postat av OmpaÅ jag som trodde en 26a bensin skulle bli för liten till min ESM/KMP Fokke Wulf...
Den Benisaren blir kanon i FW:n! På den bara! PDT_Armataz_02_44
Hörde att Zekee oxå planerar detta motorval för en likadan modell.Kommentar
-
största probs med en 45:a är skaket, glasfiber med plyfa på insidan, den kommer garanterat spricka i rundningarna fram, har hänt andra modeller ja haft. 45:a har sånt j-vla drag å skak så visst det kanske går men kommer inte hålla tro oss som provat!
Som parantes är ju bokis skyraider med en 91:a å den går som spjut som han själv säger, sen har vi Spitfire i samma storlek som fw å den flyger med en SY-120, behöver inte heller skämas över farten i den. FW behöver vikt fram om ja inte miss minner mig så en 26:a med acken fram kommer bli bra.
Vad som övermaskinera den inte för det är den inte bygd för, fråga HAB om de flygit dessa maskiner med de motorerna de rekommenderar...//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar

. Men som bokis sa : en mer skalaenlig startsträcka blir det inte
Kommentar