Heja Dragon vi tänker på dig...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kalle har varit ägare till denna Strikemaster i mer än 25 år, den var begagnad redan när han köpte den, en sjuttiotalsmodell som hade mycket kvar att ge.
Kalle har glimten i ögat, och en god vän som gillar att limma, klart som korvspad att den kära Strikemastern blir reparerad och flygklar till Ripa-lägret
Modellens konstruktion med kropp i oljehärdad och tryckimpregnerad balsa genomsyras med cyanoacrylat och kommer säkert att leva vidare i 25 år till efter denna behandling
Kalle är en Hard man som gillar att limma.
Mvh
Mats
Tro inte på allt du hör,
det finns alltid tre sidor på varje historia,
din, deras, och den sannaKommentar
-
Antikrundan till Ripa! yehhh
Jag lägger byggtråden här eftersom den ju redan är igång!
Wesse vad f-n har du lockat mej till! :cry:
När du frågade om jag skulle laga elendet och ha den klar till Ripa veckan så tänkte jag NEJ! Men ur min mun kom ordet JA. Du måste ha hypotiniserat mej eller har du förmåga att styra mäniskor?
I alla fall här sitter jag med elendet! Har varit på Biltema och handlat
"reservdelar" (läs epoxylim) idag.
Här är en bild på vad som blev över efter smällen. :(
Det har tyvärr blivit en spricka vi halsen för förgasarinfästningen på motorn men det ska nog gå att använda den ändå.
Tillverkning av nytt motorspant. det gamla var så indränkt i olja att inget i världen lim hade fäst på det.
Nu fick jag äntligen användning för mitt nya Bandsåg. 8)
Vad livet hade varit osällsamt utan Biltemas Epoxylim! yehhh
Hur ska jag kunna får fram denna fina patina på den nyrenovare delen av kärran?
Plywood och epoxy! yehhh
Tack för stödet Wesse och Mats!
Är man en Hard man som gillar att limma så fixar man det här!
/Kalle-------www.ahusmfk.net------Kommentar
-
Du Wesse vad gillar du B52-stuket på vingen?
Man ska visserligen renovera antikviteter med
varsam hand, men f-n va sugen man blir!
-------www.ahusmfk.net------Kommentar
-
yehhh I like it... kanske du kan trimma upp motorn oxå :lol:Ursprungligen postat av DragonDu Wesse vad gillar du B52-stuket på vingen?
Man ska visserligen renovera antikviteter med
varsam hand, men f-n va sugen man blir!

nu blir det kväller om jag kan sluta skratta någon gång...Kommentar
-
Men du Wesse, har inte du lite att stå i också???
"Det går alldeles utmärkt!".......... att laga den där! Ett par matskedar epoxi bara, så får du också en "limklick"!
Och tänk på stackars DragonKalle, han har ju nästan en hel byggsats framför sej....
En liten tävling kanske? Jag tror jag sätter en femtioöring på Kalle!Retroholic!Kommentar
-
nja min är mycket knepigare än dragons kärra att få i hop för det är mikrometer inställningar på mina modeller o jag har inte riktbänken ledig just nu...............Ursprungligen postat av ThomasMen du Wesse, har inte du lite att stå i också???
"Det går alldeles utmärkt!".......... att laga den där! Ett par matskedar epoxi bara, så får du också en "limklick"!
Och tänk på stackars DragonKalle, han har ju nästan en hel byggsats framför sej....
En liten tävling kanske? Jag tror jag sätter en femtioöring på Kalle!
Stackars Kalle :lol:Kommentar

Kommentar