Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag har kvaddat min Ulitimate 50. All radio kommunikation upphörde på nära håll. jag var ca: 15 meter ovan mark. Då blev det helt avkapat från styrförmåga. Jag säger fy fan för sådana saker. lite tur hade jag dock. planet satte sig mitt på spinnern så hela brandväggen var intyckt. Lite skada på vinginfästningen men det värsta att laga är motorkopan.
Och min nystädade hangar
Jag kan skryta lite mera. Min Calypso hade en markkänning då jag inte kom ur en flatspin, men de gick bra, förutom att jag kvaddade motorkåpa
(nu lagad) och förgasaren gick sönder :( 550:- :(.
Min shoestring landade på rygg efter en vansinnesfärd på ca 15cm ovan mark. det fungerade 2ggr men i sista flyepas var det för lågt. Bara canopyn som blev lite bucklig...
Ja, lite får man tåla som en galen modellflygare. Och jag som brukar kalla mig för en söndagsflygare och inte mer. Bör kanske kalla mig för en vild söndagsflygare?
Bilder kommer snart. Batterierna slut :!: :!: :!:[/img]
Kommentar