Konstig sak över Västerås...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

Paragliding/Paramotor verkar enormt kul, men höjdrädsla(!?!) gör det nog lite knivigt att komma igång
    Önskar man inte var så ängslig på höjden... Ser ju onekligen grymt härligt ut och inte sååå dyrt om man tänker på att det är en komplett flygmaskin.

Man kan ju inte anmäla sig till en kurs och sen på första dagen säger man -'No way, vill inte!'

Haha, blir fan kallsvettig av att kolla på filmen bara ..Det är OK när du har kameran mot horisonten, men när man ser dina benen-nära, marken-långt borta, det är läskigt
    Senast redigerad av T5; 2008-10-07, 11:33.

Kommentar

• Daniel L
      • nov 2006
      • 1250

skit i och titta på dina ben då:icon_wink:

nä men http://www.skyadventures.se/ har ju prova på dag man kan köpa och då är det hang du testar på och inte motor med det är jävligt roligt iaf.
      De finns också på 4 olika ställen i sveriga inte bara i skåne.

Sedan kan man ju tamdem flyga lite här och där.

Bara så att du vet så förlorar människan höjd seendet efter ca 100 m tror jag. Det är klart värre att stå på en klipp kant och titta 20m ner än att sitta 300m upp i luften tycker jag iaf.
      glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
      Daniel L

Kommentar

• T5
        • jul 2006
        • 1300

Så det gäller att pinna på snabbt som f*n till 100m+ så man inte får svindel och panik LOL
        Förmodligen ingen sport för mig, men jag avundas verkligen de som kan njuta av att hänga i några snören på 300meters höjd! Vilken feeling det måste vara.

Kommentar

Arbetssätt...