Bosön 4/10-08

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    • mar 2007
    • 3

Ursprungligen postat av Gyld
    I denna PDF, antagligen skriven av Begnt Lindgren, så kan man även läsa att SMFF ger tillgång till utbildning och juniorverksamhet på bland annat Bosön och att detta är en del av styrelsens verksamhet (läs framför allt sidan 3, 6 och 7).

Juniorverksamheten under kvällen anser jag då vara misslyckad.
    Men utbildning????
    Var det någon över huvud taget som såg eller hörde något om utbildning under kvällen?
    Jag är förmodligen precis lika oinsatt som skribenten så jag borde väl egentligen hålla käft. Jag kan dock inte låta bli att antyda det uppenbara, det vill säga att det kan vara så att det inte är inomhusflygning i Bosöhallen som avses när det i PDF-dokumentet talas om "utbildning och juniorverksamhet".

Kommentar

• oestling
      • maj 2006
      • 120

Att ni bara orkar dra det här ett varv till...:banghead:
      :goodnight:
      :bandit:

Kommentar

• Gyld
        • dec 2006
        • 361

Ursprungligen postat av Wilhelm
        Jag är förmodligen precis lika oinsatt som skribenten så jag borde väl egentligen hålla käft. Jag kan dock inte låta bli att antyda det uppenbara, det vill säga att det kan vara så att det inte är inomhusflygning i Bosöhallen som avses när det i PDF-dokumentet talas om "utbildning och juniorverksamhet".
        Du har helt rätt.
        PDF-dokumentet kan syfta på något annat.
        Men till kråksången hör då att SLM fått bidrag från landstinget just för att bedriva ungdomsverksamhet, och som jag förstått det, använt dessa pengar, eller delar av, för att hyra Bosön.
        Och då borde man väl även använda pengarna så som det var tänkt från bidragsgivaren? Speciellt då med tanke på att SLM ställer krav på ett SMFF-medlemskap, och man inom SMFF enligt tidigare nämd PDF ändock har för avsikt att satsa på just ungdomar.

Med dessa infallsvinklar borde det vara solklart att man ska satsa på juniorer då tillfälle ges. Speciellt om man fått bidrag för det.

Men än en gång...
        Jag kan ha missupfattat det hela, så rätta mig gärna om jag har fel om någon sitter inne på bättre fakta.

/Gyld
        Kenneth Gyld - Gävle

"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

Kommentar

• Gyld
          • dec 2006
          • 361

Ursprungligen postat av oestling
          Ja jag är ledsen, men när frågan ställs ovan så känns det som om jag bör besvara den med tanke på att jag var på plats och kunde referera.

/Gyld
          Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• DrHanke
            • maj 2006
            • 5249

Tja frågan dök upp och ett svar är väl inte fel på en fråga? Dessutom hade vi skitskoj och det var trevligt så jag ser ingen anledning till att inte få skriva att arrangemanget var bra (trots deras regler)....?
            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• oestling
              • maj 2006
              • 120

Ja jag är ledsen, men när frågan ställs ovan så känns det som om jag bör besvara den med tanke på att jag var på plats och kunde referera.

/Gyld
              Ja hade inte Stockholm legat så avsides så hade jag och grabbarna varit där också!
              Blir tight att åka ner på en fredag med jobb, skolor,transporter osv...
              Vi försöker ta oss ner om det blir på en lördag framöver!
              Det var ju som vanligt bra filmat :thumbup:men det hade ju varit roligare
              att se de juniorer som var där en helikopterrenovering.
              Men det är ju omöjligt att vara överallt i en hall så vi är tacksamma för
              det som visas!

Kommentar

• Gyld
                • dec 2006
                • 361

Ja hade inte Stockholm legat så avsides så hade jag och grabbarna varit där också!
                det som visas!
                Ja det vore riktigt skoj om ni dök upp.
                Känner precis som dig att det i vissa lägen kan vara lite långt att åka från Gävle som i mitt fall.
                Men när man väl är på plats så känns det som värt investeringen!

Kanske man får se er på Lördag den 6 Decemberg då?

Annars så kanske vi syns i Sandviken vid något tillfälle under vinterrn.

Nedan är de resterande datumena som SLM bokat Bosön ifall någon missat det.

7 November
                6 December
                28 December - Troligt att det kan bli två dagar ?

/Gyld
                Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• DrHanke
                  • maj 2006
                  • 5249

det som visas!
                  Jo för fasen, kolla en bit in i filmen så är en av juniorerna med ! Flyger en claes meijer shark kärra! Vad gäller resten av filmen så filmade ja allt möjlig men ja kan ju inte filma om ingen flyger därför vart det mkt av det ena för det var det som flögs...
                  //DrHanke

Kommentar

• the-mange
                    • okt 2008
                    • 1

That makes two off us, jag var där och flög i fredags och jag är 15 år. Sen såg jag en annan kille i min ålder som flög något annat flygetyg, sen har vi ju oliver, så fyra ungdomar såg jag iaf.

Vet inte om det tillförde så mycket till diskutionen men jag ville bara att ni skulle veta det då det var mycket gnäbb och tjafs.

Och jag hade skitkul!!

Kommentar

• DrHanke
                      • maj 2006
                      • 5249

Ursprungligen postat av the-mange
                      That makes two off us, jag var där och flög i fredags och jag är 15 år. Sen såg jag en annan kille i min ålder som flög något annat flygetyg, sen har vi ju oliver, så fyra ungdomar såg jag iaf.

Vet inte om det tillförde så mycket till diskutionen men jag ville bara att ni skulle veta det då det var mycket gnäbb och tjafs.

Och jag hade skitkul!!
                      Precis det som är meningen! Roligt skratta å flyga :thumbup:
                      //DrHanke

Kommentar

• Gyld
                        • dec 2006
                        • 361

Ursprungligen postat av the-mange
                        Och jag hade skitkul!!
                        Presis så var det... Jag hade också skitkul.
                        Med rätt vänner runtomkring och en stor skopa humor så blir det mesta roligt.

Hoppas du kommer nästa gång också!

/Gyld
                        Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• oestling
                          • maj 2006
                          • 120

Ja det vore riktigt skoj om ni dök upp.
                          Känner precis som dig att det i vissa lägen kan vara lite långt att åka från Gävle som i mitt fall.
                          Men när man väl är på plats så känns det som värt investeringen!

Kanske man får se er på Lördag den 6 Decemberg då?

Annars så kanske vi syns i Sandviken vid något tillfälle under vinterrn.

Nedan är de resterande datumena som SLM bokat Bosön ifall någon missat det.

7 November
                          6 December
                          28 December - Troligt att det kan bli två dagar ?

/Gyld
                          6:e december kan funka!
                          Annars blir det väl nattskiftet i Sandviken som vanligt!:thumbup:

Kommentar

• Gyld
                            • dec 2006
                            • 361

6:e december kan funka!
                            Annars blir det väl nattskiftet i Sandviken som vanligt!:thumbup:
                            Kanonskoj!

Då ska jag försöka boka in och åka ner då jag också.
                            Pratade med Fredrik Carlsson för några dagar sedan ang Sandviken. jag erbjöd mig att hjälpatill med att arrangera eventuellt flera flygningar i Sandviken under vintern. Förra året blev det ju som bekant bara ett tillfälle, men vi hoppas på att det ska gå att ordna fler tillfällen bara fler är med och hjälper till.

Fredrik jobbar ju skift, så det kan vara svårt för honom att hålla i alla trådar själv, så därför erbjöd jag mig att hjälpa till, vilket han nappade på.

Men mer info om detta kommer så fort jag vet mer.

/Gyld
                            Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• fulafisken
                              • nov 2008
                              • 1

Hej hej

Först av allt ; jättekul film! Kul på flera sätt. Dels för att jag äntligen hittat var dessa filmer publiceras (har alltid undrat var filmerna hamnar som spelas in där ute på Bosön), dels för att jag på ett par av filmerna fått se saker av stort personligt intresse.
                              Tack!

Sedan skulle jag bara vilja nämna, med anledning av ungdoms-debatten och för balansens skull, att man åtminstone förra säsongen arrangerade en speciell barn/ungdoms-dag på Bosön där det deltog massvis med ungar. Inte enbart barn till inbitna RC-piloter, utan även ungar man rekryterat på mer publika event som t.ex Skaladagarna sommaren innan.
                              Tror att denna event kan ha gått många spårlöst förbi som inte har egna barn i indoktrinerbar ålder vilka man vill intressera för hobbyn ;o)
                              Har f.ö aldrig sett så många gummisnoddsmodeller i luften samtidigt som den gången...
                              Senast redigerad av fulafisken; 2008-11-02, 11:21. Anledning: tangentbords-snubbel

Kommentar

• venom
                                • okt 2008
                                • 2

Trollgubben han me luvan skrattar han e typisk Sthlmare

Kommentar

Arbetssätt...