puttputt båt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats J
    • maj 2006
    • 598

puttputt båt

Wesse efterfrågade (i en tråd som jag inte hittar nu) ritningar på en specialbåt. Jag kollade på länkarna som snälla forumister lade ut som svar och tänkte "en sån måste jag bygga", Så en kväll för några veckor sedan böjde jag till lite mässingrör och vek en båt av alufolie lite lampolja på en bommulstuss och sjösättning i diskhon:captain: Det funkade faktiskt, hur coolt som helst:thumbup:

The video platform that seamlessly integrates with your website. Customize your player, control the viewing experience, and share content without subscriptions.

Tack Wesse och ni som hittade länkarna

Mvh Mats J
    Senast redigerad av administrator; 2012-07-23, 08:52.
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.
  • DrHanke
    • maj 2006
    • 5249

Aha! Nu fattar ja vad högra baljan är till för ute i köket!

Kul att det med så enkla delar funkar!
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

det ska puttra som en ångbåt på det som jag minns det är ett mebran som ska slå o när man får till detta är det en unik känsla...

yehh Mats äger:fans::fans:

:love: Get high with hovering
      not drugs :love:

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Är inte det där samma båt som Meier säljer ritningar till, men han rekomenderar elmotor
        //Tobbe

Kommentar

• Zkeeter
          • mar 2008
          • 283

En "lite" noggrannare beskrivning av hur du gjorde vore inte helt dumt.
          Lite kul att ha en pruttprutt båt med vid nästa bad vore lite kul!:1headbang::1wav:
          Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
          -----------------------------------------------
          MFK Skvadern Sundsvall.

Kommentar

• Mats J
            • maj 2006
            • 598

Eftersom jag började bygga sent på natten så fick jag ta vad som fanns hemma, 3mm mässingrör, alufolie till skrovet och värmeljuskopp som bränslebehållare.
            Här finns instruktioner om hur man bygger en enkel putput båt,
            Pop-pop or Put-put Steamboat Made Easy for Children: Children, from about 6 years old on, can make this real steam propelled boat under adult supervision. This pop-pop or put-put steam boat requires neither soldering nor gluing. No drilling or puncturing is needed. It does involve an easy to make bend…

Mvh Mats J
            Senast redigerad av Mats J; 2008-11-01, 08:33. Anledning: stavfel
            Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• Zkeeter
              • mar 2008
              • 283

Tack för den sidan!
              Inte nog med att det var en bra instruktion, sidan åkte rakt in i favoriter!
              Är inte så dumt att veta hur man moddar ett servo att snurra som en motor, eller hur man ska bete sig för att lyckas med sin blommodling när man är på sin militärbas i Iraq....
              En bra att ha sida med andra ord!
              Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
              -----------------------------------------------
              MFK Skvadern Sundsvall.

Kommentar

• Mats J
                • maj 2006
                • 598

Ursprungligen postat av Tobbe O
                Är inte det där samma båt som Meier säljer ritningar till, men han rekomenderar elmotor
                Njaa, min är ju faktiskt en aluminiumbåt och hans är ju bara skumplast:rofl:

Kommentar

Arbetssätt...