Film och bilder från Jervlanne i Sandviken 2009-01-03
Kollaps
X
-
Och bara för att späda på denna tråd lite extra då....
Jag provade en för mig ny videotjänst genom att ladda upp min video även där.
Den ser ut att hålla avsevärt mycket högre kvalitet än vad tex Viddler gör.
Kanske värt att prova framöver DrHanke?
Man kanske rentutav kan få det autoembed i forumet?
Här är filmen i alla fall:
http://exposureroom.com/090103-Jernvallen
/GyldKenneth Gyld - Gävle
"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"Kommentar
-
kan tala om för er som inte vet så har faktis HD patent på sitt ljud så det får ni ändå inte ladda upp...
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Nej precis som Sigun påpekade så är det inte HD som jag laddade upp från början, då min kamera inte klarar HD.
Den fil jag laddade upp vad 720x576 Mpeg4 och kodad med H.264 med en variabel bitrate mellan 3 och 6 Mbps.
Ljudet i den uppladdade filen ligger i AAC format på 48khz och med en bitrate på 192kbps.
Mycket teknisk mumbo jumbo som dom flesta säkert kan ignorera till fullo :vroam:
Men kikar man rumt på http://exposureroom.com och kikar på det som är uppladdat i riktig HD, ja då tycker jag att bildkvaliten klår Viddler rätt lätt.
Däremot kan jag hålla med DrHanke om att deras spelare drog rätt mycket processorkraft. men å andra sidan gör nästan allt HD material det.
-
www.vimeo.com är en annan site som klarar av HD material. har kollat in video filer på Vimeo i full hd 1920x1024 det blir riktigt grym bild då
. Men för att klara av att titta på så högupplöst film behöver man ha minst 10-24Mbit i hastighet. Då nerldaddningshastigheten låg på 6-800kb/sek i sådan upplösning.
/MartinKommentar
-
Är det någon av er som provat Blip.tv då?
Jag har en bekant som jobbar som bildproducent för av framförallt internet video, och han är en flitig användare av blip.tv vet jag.
Själv har jag inte annat är kikat på material där, och varit nöjd med kvaliten, men frågan är hur den är att jobba med när man laddar upp ock så vidare.
Undrar om inte den stödjer FTP uppladdning föresten?
Kanske värt att kolla upp!

Kommentar