Pilot RC - YAK yellow flame - Inkörning MT-57

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

Pilot RC - YAK yellow flame - Inkörning MT-57

Hej på er.
    Idag har jag startat och kört in motorn på min Yak . Allt gick bra så när som på en hjulkåpa som skakade loss pga av att jag bara dragit den förhand men nu sitter den med locktite och på söndag blir det premiärflygning med Yaken. Märkte redan på andra tanken att motorn började gå lite bättre så det här ska bli intressant

Monteringstråden hittar ni här http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=22279

För er som har tid och ork så blev det två filmer av dagens ca timme långa inkörning var del är på ca 10 minuter. Blir en massa blarrande på filmen om det ena och det andra så här har vi dem.

The video platform that seamlessly integrates with your website. Customize your player, control the viewing experience, and share content without subscriptions.

The video platform that seamlessly integrates with your website. Customize your player, control the viewing experience, and share content without subscriptions.
    Senast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:13.
  • matbos
    • jul 2008
    • 1444

Yak gillar det. Hur känns höger armen. :sarcastic:
    /Matte
    :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• dacke jocke
      • nov 2008
      • 269

högra hjulkåpan sitter lite löst ser det ut som....

Kommentar

• Sigun
        • aug 2007
        • 3942

Ursprungligen postat av dacke jocke
        högra hjulkåpan sitter lite löst ser det ut som....
        Jasså.. det får jag väl kolla upp då

/Martin

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

Härligt Sigun, jag ser fram emot premiär filmen.

Skönt att ni redan har Maj där nere
          //Tobbe

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

Har ni inte Maj där du bor ? :stupido2::stupido2::stupido2:. Premiären är nära förestående nu, på söndag bär det upp i det blå.

/Martin

Kommentar

• Mats J
              • maj 2006
              • 598

Kul att den starta nu väntar vi med spänning på testflygningen Å vilken fin gräsmatta du har, Men tänkte på verktyget du sakna för att skruva fast kåpan, kan du inte bara ta nå bits och förlängare från en bitssats då kanske du når in.

Mvh Mats J
              Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• wesse
                • maj 2007
                • 5864

ge gärnet på söndag o flyg lååågt:lollypop:

:love: Get high with hovering
                not drugs :love:

Kommentar

• Sigun
                  • aug 2007
                  • 3942

Ska se om jag kan hitta på någon lösning, någon har ju föreslagit en rörbit med en bits i med. måste bara hitta något mjuktrör i mässing eller nått då. med lämplig innerdiameter. Får ut och leta imorgon.

Hoppas bara de inte blåser halv storm på söndag för då blir de ingen premiärtur..

/Martin

Kommentar

• QatHome
                    • maj 2006
                    • 701

Ser ju bra ut det där men jag hoppas min motor inte har lika lång startfjäder , lycka till på söndag:crazy_pilot: