Jäkla Flatspinn
Kollaps
X
-
Jäkla Flatspinn
Senast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:08.
:love: Get high with hovering not drugs :love:Taggar: Ingen -
dom där jäkla flatspinnarna är inte lätta......tror jag ska ta och googla lite se om jag hittar detKommentar
-
Kommentar
-
Considder it googledUrsprungligen postat av GoogleThe FLAT SPIN is a fairly complex maneuver and should be accomplished by the more advanced pilot. It can be a very nerve racking manuever to learn, so use caution when attempting one or practice with a decent flight simulator before trying it with your favorite plane. To accomplish this manuever, first enter a conventional spin and as the spin developes, SLOWLY add in opposite aileron. As you do this slowly add throttle to about half. The plane *should* flatten out. Now to recover, release the sticks and add opposite rudder and a bit of down elevator. The plane should spin 2-3 more times then fall out. The recovery is where people freeze up and their plane goes BOOM! This is because releasing the sticks doesn't stop the plane from spinning. It won't because one wing panel has completely stalled. Another version of a flat spin is to slowly add down elevator instead of aileron which produces a flatter spin. It also helps to bring the aileron stick to neutral. One tip is to start way up high so you have time to think things out. You can release the sticks to recover but it usually takes anywhere from 5 to 8 turns. It doesn't feel good to see your plane spinning in and hoping it will come out before it goes SPLAT!
Saxat från http://www.scootworks.com/rdrc/aerobat.htmlHar det motor så går det att få det att flyga
Frågan är bara hur braKommentar
-
Senast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:09.Har det motor så går det att få det att flyga
Frågan är bara hur braKommentar
-
Senast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:09.”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Senast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:09.Anders Engesvoll
GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
http://www.aztechaeromodels.com/Kommentar
-
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
-
De2 Wesse - Nu är det dags för dig att göra det inverterat. Mycket roligare
Så, jag gjorde en video från mitt RealFlight så du får lite att pyssla med. Slängde med en liten snutt av min senaste låt också. Håll till godo 
PS. vet inte om det bara är min webläsare som är knäpp. men kan bara se videon i fullskärm. hmmmSenast redigerad av administrator; 2011-03-25, 10:09.Kommentar
-
De2 Wesse - Nu är det dags för dig att göra det inverterat. Mycket roligare
Så, jag gjorde en video från mitt RealFlight så du får lite att pyssla med. Slängde med en liten snutt av min senaste låt också. Håll till godo 
Wesse - Snurra som aldrig förr
on Vimeo
PS. vet inte om det bara är min webläsare som är knäpp. men kan bara se videon i fullskärm. hmmm
kan inte förstå hur du gör Gimbo kan du visa i verkligheten för mig så jag förstår
musiken gjorde mig lite okoncentrerad men det lät bra:lollypop:
planet Torgny flyger är en extra från above all 120cm
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
Kommentar