Lite trivsam höstflygning i Vallentuna.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Lite trivsam höstflygning i Vallentuna.

Jag har ju "lurat" in minst 7 kollegor på jobbet in i vår underbara hobby, varav 3 av dom nästan börjar bli lika fanatiska utövare som jag :sarcastic:
    Har nästan övertygat dom att bli medlemmar i RCFF oxå,
    ffa pga försäkringen.

Vi åkte ut till ett fält som Janne hittat i sina hemtrakter i torsdags,
    som blev en helt underbar höstdag (förutom mina och Magnus krascher då.. :() med gnistrande sol och svaga vindar.

De här 3 herrarna började sina flygkarriärer för typ 2 år sen med piccoZ-helisar och x-twin samtidigt som jag flög mina inomhusdepronisar i gympahallen på jobbet. Därifrån har de gått via GreatPlanes depronkit, Flatana och Cap, köpt Spektrum-radio i England, till att ha köpt Parkzone´s Corsair:er alla tre. Janne harvar oxå runt ibland med en T-Rex 450-heli, efter att först vispat runt med en Llama 3/4.
    Janne har vässat sin Corsair med en 400 Watts motor o fetare reglage, så nu kan han starta vertikalt ur handen. :sarcastic:

Jannes trim-Corsair:

Bittens premiärflygning:

Jocke flyger elseglare:

Jocke kraschar F18:

Magnus flyger, man skymtar kraschen och hör den 01:11 in i filmen,
    han råkade flyga in i solen, tappade bort kärran en kort stund, vilket tyvärr räckte:
    Senast redigerad av administrator; 2010-11-11, 20:37.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”
  • Mats J
    • maj 2006
    • 598

Ah ett till gäng med söndagsflygare, de är bra för man blir glad av att modellflyga (förutom direkt då man krashat) så då blir världen lite snällare o de kan behövas:-D

Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• jocke1963
      • dec 2007
      • 2709

Nu har Janne beställt en 550W-motor, Magnus o Christian varsin 650Wattare ! :sarcastic:

Jag håller på att laga min F18, nosen är rätt mosad och ena stabben bröts loss, dreven i ena servot rök, i övrigt är den förvånansvärt hel, har redan bytt servon i elseglaren...

Kommentar

• Krille
        • maj 2006
        • 1184

angående siderudder i elseglarfimen så heter sido roder enbart "rudder" på engelska
        //Kristoffer gustafsson

Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
        Helikopter: T-rex 700 DFC,
        Sändare: Futaba T18SZ,

Kommentar

• matbos
          • jul 2008
          • 1444

Ursprungligen postat av Krille
          angående siderudder i elseglarfimen så heter sido roder enbart "rudder" på engelska
          Ja och elseglarfimen vad är det :sarcastic::sarcastic:
          /Matte
          :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Ursprungligen postat av Krille
            Oki, ska tänka på det nästa gång, orkar inte redigera om filmen..

Kommentar

Arbetssätt...