Fantastiskt vad man kan göra!
Kollaps
X
-
Huh! Coolt! Snart sitter väl de där kamerorna på själva quadarna... :-owww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Man ska ju ha i åtanke att det är en dator ihopkopplad med en massa kameror som sköter all beräkning i bakgrunden och sedan skickar data till quadarna. Är Kameror som hela tiden ser vart quadarna är och skickar order vart dom ska åka .Kommentar
-
Häftigt
Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Avancerade grejjer. Hans avslut är en tankeställare.
Att vi FPVar på skoj eller att en industri använder det till något moment, att räddningstjänst använder det för att snabbare kunna hjälpa osv är bara bra.
Synd bara att vissa människor har sån förmåga att använda tekniken till ren jävelskap. Krigsföring, förtryckning, övervakning, kontroll.. you name it. Finns det pengar att tjäna eller makt att hämta så är det högsta prio för denna typen av människor.
Det gör mig orolig. Väldigt orolig. Tänker inte främst på quadar nu utan generellt när kontrollsystemen implementeras i allt annat, även om flygen kan och troligen kommer användas till allt detta oxå./Markus
Min youtubekanalKommentar
-
Dom får väl sätta störsändare i städerna bara så att RC-folket får hålla sig på landet...Avancerade grejjer. Hans avslut är en tankeställare.
Att vi FPVar på skoj eller att en industri använder det till något moment, att räddningstjänst använder det för att snabbare kunna hjälpa osv är bara bra.
Synd bara att vissa människor har sån förmåga att använda tekniken till ren jävelskap. Krigsföring, förtryckning, övervakning, kontroll.. you name it. Finns det pengar att tjäna eller makt att hämta så är det högsta prio för denna typen av människor.
Det gör mig orolig. Väldigt orolig. Tänker inte främst på quadar nu utan generellt när kontrollsystemen implementeras i allt annat, även om flygen kan och troligen kommer användas till allt detta oxå.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hej Markusb och alla andra!Avancerade grejjer. Hans avslut är en tankeställare.
Det gör mig orolig. Väldigt orolig. Tänker inte främst på quadar nu utan generellt när kontrollsystemen implementeras i allt annat, även om flygen kan och troligen kommer användas till allt detta oxå.
Läste någonstans på nätet om hur en multirotor hade används för att flyga in över fängelsemurar, lastad med flera mobiltelefoner! - Vad mer kan flygas in, knark, vapen...
Bara fantasin sätter gränser verkar det som. :th_cool:
/LasseBlåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
-
--
S
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2Kommentar
Kommentar